*novemberbebbis* Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Hvis man er så uheldig og har et svangerskap utenfor livmoren..får man noe forvarsel da? El bare sier det pang plutselig, og man ligger på gulvet i sinnsyke smerter og ikke får gjort noen ting? Har nemlig hørt en veldig skremmende historie av en venninne..så nå sitter jeg og leter etter symptoner her! Dere som har hatt det, fikk dere symptoner? Huff at det skal gå ann å være så bekymret nå om dagen da!!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Hei:-) Jeg hadde xu sist gang jeg var gravid og det er ikke noe man ønsker sin verste fiende engang :-( Tror aldri jeg noen ganger har hatt så vondt. Jeg testet sent positivt, var nesten 6 uker på vei og hadde hatt blødninger hele tiden som kom og gikk. Smertene over h.eggstokk begynte som moderate men etterhvert var de helt jævlige (Legen sa det og kunne være blindtarmen) og siden det presser på forskjellige nerver i kroppen fikk jeg også helt uutholdelige smerter nederst i magen (over blæren) som gjorde at jeg ikke kunne stå oppreist, gå på do osv..... Jeg var i et smertehelvete et par dager og på ultralyden fant de ikke fosteret i livmoren, men en stor klump i egglederen. Da jeg skulle jeg vært 8 uker på vei. Jeg var en av de heldige, siden fosteret døde av seg selv akkurat før det sprengte egglederen min!! Men jeg blødde uanstendig mye (flere håndklær tilsammen) og etter utskrapningen blødde jeg 6 uker i strekk :-( Men tro meg, du kjenner tegn på at noe er galt, særlig småblødninger og smerter over eggstokker som ikke forsvinner!!! Prøv å ikke bekymre deg så mye :-) Det er så altfor mye som kan gå galt i første trimester, og skal tro det blir mer i andre og tredje :-( Man får ta ting som de kommer!!! Jeg får god oppfølgning dette svangerskapet, for har man hatt en xu er sjansen for å få det på nytt der siden det er et arrvev i egglederen der forrige foster gravde seg ned. Lykke til så mye og prøv å tenk positivt!! Det vil så gjerne gå bra med de fleste :-)))
*novemberbebbis* Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2008 Tusen takk for fint svar! Huff, jeg pleier virkelig ikke være så hysterisk..men her inne leser jeg altfor mye fælt rett og slett.. Jeg hadde fossblødning etter forrige fødsel ( noen uker senere), og måtte rett på sykehus i ambulanse..ble rett på operasjonsbordet da gitt, så jeg er bare liveredd for en slik hendelse igjen.Selv om det var pga rester fra morkaken som enda satt igjen da..og ingen store smerter! Vi får håpe alt går fint:) Bare hørt den skrekkhistorien om ei venninne..jeg vil ikke skrive den her engang.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Hoff, det er så altfor mye som kan gå galt :-(((( man blir jo gal i hodet av å tenke på alt sammen :-( Fælt å høre om din opplevelse, kan tenke meg du var svært redd!!! Men jeg håper du har det bra nå :-) Venninnen din er sikkert en av de få som var helt uforberedt evnt at egglederen sprakk slik at hun fikk indre blødninger i bukhulen :-( Noen ganger blør man akkurat som mens når man har xu, og dermed tror man ikke at man er gravid og er dermed ikke oppmerksom på smertene som man ville lagt merke til om man visste man var gravid. Da kan det komme helt uforberedt med akutt besvimelse av smerter og operasjon, der de må få blodet i bukhinnen ut fort som fy. Men har aldri hørt om noen som har dødd pga det, men så smertefullt at man svimer av og ikke klarer stå er nok ikke uvanlig :-( Håper ingen trenger å oppleve xu, noe som er hundre ganger verre en sa/ma, selv om det ikke er til å spøke med heller.
*novemberbebbis* Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2008 Huff nå ble jeg litt mer redd..hehe. Har jo en liten jente fra før som jeg går hjemme med..så da tenker jeg jo hele tiden på om jeg plutselig besvimer og vi er alene og jeg bare blir liggende her! Har endel magesmerter som kommer og går nemlig..men ikke noe blod da! Vet du om de kan høre hjertelyden hvis det er utenfor livmoren??? For kan man bare høre den inni livmoren, tror jeg jeg må innom legekontoret og be de om og lytte!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Nei du da :-( Ikke bli redd her nå! Det er svært sjelden det er utenfor livmoren, og smerter i magen har vi alle pga livmoren og alle der båndene som strekker seg! Men jeg forstår at du er bekymret!! Kan du ikke få henvisning til ultralyd? Ingen skal gå å bekymre seg så mye :-( Har du hatt blødning? Det kommer vell helt ann på om hjertet har begynt å slå visst den ligger i egglederen, men jeg syntes du skal enten prate med jordmor/lege om dine bekymringer og få en tidlig ultralyd!! Da skal du se at alt er normalt :-) Jordmoren min sa at hun ikke likte bim pga at folk uroer hverandre med historier som har skjedd med dem,og dermed blir de mer bekymret enn noen gang :-( Selvfølgelig er det mye som kan skje, men sjansen er heldigvis liten! Godklem til deg! Jeg er 8 uker idag :-)) Er habituell aborter, 9`ende gangen jeg er gravid nå på rad og har visstnok 0-5 % sjanse for at dette skal gå bra :-/ Men alt virker fint hittil, ikke noe blod eller uvanlige smerter, så ber og håper om at jeg ser et bankende hjerte til uken :-) Man må tenke positivt! ellers blir man ødelagt!
*novemberbebbis* Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2008 Å kjære vene! Du virker utrolig positiv tross situsjonen din, det er jo supert og se at noen kan være så positive selv om de har opplevd så masse som deg. Du må være utrolig sterk:) Og i tillegg orker du bruke tid på å berolige meg som sikkert ikke har noe å bekymre meg for! Imponerende:) Godt og høre at du føler ting er bra nå, 8 uker er jo langt=) De sier vel at etter uke 6 har sjansen for å miste synket drastisk? Nå vet ikke jeg helt hva habituell abort er da. 0-5% sjanse er jo en sjanse:) Og den sjansen håper jeg virkelig du har fått nå Har du barn fra før? Jeg har ikke blødd noen verdens ting! Men i går kveld hadde jeg så magesmerter at jeg måtte legge meg..og nå er det småvondt absolutt hele tiden.. Tror ikke jeg orker å mase på legekontoret om tidlig ultralyd..er redd for å fremstille som hysterisk i og med at det er helt nytt legekontor og lege for min del da jeg nettopp har byttet. Jeg er 7+2 i dag
Sunnybeach4gull :) Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Habituell abort er når man mister mer enn 3 ganger på rad uten noen fullgåtte svangerskap imellom, og noen ganger (som hos meg) finner de ikke noe galt med verken meg eller mannen :-( Så det positive er jo at jeg KAN bære fram et barn ifølge legene, men de aner ikke hvorfor jeg mister gang på gang :-/ Veldig kjipt at de ikke fant en grunn så jeg kunne f.eks fått hormonbehandling eller noe. Men satser på at jeg og mannen min kan få et barn ilag, man har jo hørt at noen mennesker ikke kan få barn ilag og da er det ingenting å gjøre :-( Har ingen barn fra før :-( men har derimot ingen problemer med å bli gravid! nesten så han bare trenger kysse meg :-P men dessverre klamrer den seg ikke fast. Joda 8 uker er masse!! :-) Men det lengste jeg kom var til uke 13 engang og da riene kom var det 1/3 del av en fødsel sa legen min og det som kom ut var stort!!! :-( Men det er lenge siden nå. Og denne gangen skal det gå bra!!!! :-) Du er alldeles ikke hysterisk!!! Synes du virker som et fantastisk menneske:-) Når du har kraftige smerter skal det bestandig undersøkes! Du kan ihvertfall få en ringetime med legen din? :-) Høre med h*n va h*n mener? :-) Det er bedre å kontakte lege en gang for mye enn en gang for lite :-) Du har jo også kommet langt da :-) snart bare 4 uker igjen til man er over i 2.trimester, guud det skal bli godt eller hva? :-)
*novemberbebbis* Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. mars 2008 Å, da lærte jeg noe nytt i dag også Det er jo rart de ikke finner ut hvorfor du mister ja..er litt vondt og gå rundt og ikke vite slike grunner. Det er jo supert at dere er veldig fruktbare da=) For hadde det vært et problem i tillegg kunne kanskje ting vært enda tyngre.. Jeg håper virkelig du er sykmeldt og tar livet knusende med ro?????? For når man ikke vet grunnen, skulle man jo tro det er lurt og ta det med ro iallefall. 13 uker er langt på vei ja, huff...fikk helt vondt når jeg leste det! Og jeg tviler ikke på at det er stort det som kommer ut..huff, det er jo ca 3 mnd vei.. Jeg håper virkelig det går bra for dere denne gangen, jeg skal krysse fingre og tær på både meg og snuppa mi!=) Jeg har ikke kraftige smerter nå da, det er bare en liten time innimellom..men har visst uvi også da, så det kan gjøre vondt det også har jeg skjønt.. Egentlig burde man ikke være her inne i første trimester, hehe..jeg var ikke det i det hele tatt sist, og aldri var jeg bekymret heller! Jeg skal til legen om 1.5 uke ca, så jeg får nevne på det da:) Har jo lest at xu skjer mellom uke 7 og 9 stort sett da, så nå blir det 2 nervepirrende uker, + at sambo så klart jobber heeeeel tiden og jeg er alene:( Nei, nå skal jeg skjerpe meg og ikke tenke på dette her, får jeg syykt vondt skal jeg så klart ringe legen:) Ja, tenke at om en mnd tid er vi i 2 trimester, det skal bli godt!=) For vi skal dit, begge to!!!=) Ingen diskusjon det, så ;p
Sunnybeach4gull :) Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Ja jeg er svært takknemelig for at vi ihvertfall er fruktbare:-)) Og også for at jeg har fått beholde den så lenge som nå! :-) anser meg som heldig i forhold til de som faktisk ikke klarer bli gravide engang, selv om det er tungt å miste. Jeg ble sykemeldt med engang testen var positiv ja, legene tar ingen sjanser denne gangen :-) Og fint er det, for jeg ligger å spyr/er kvalm hele tiden :-P Hvordan er formen din da? :-) klart man er nok litt mer "naiv" om man kan kalle det det når man ikke leser alle andres sine erfaringer, og bra er det! Jeg f.eks har tenkt at når jeg kommer meg til andre trimester kan ingenting galt skje.... helt til jeg begynte å lese om alt som faktisk kan skje :-/ Men man må prøve å ikke tenke på det! Dessuten er jo legene veldig flinke idag og man blir nok godt tatt vare på skulle det være noe galt eller mistanke om det! Har du fått behandling for uvien din?? Jeg er også mye plaget med uvi/blærebetennelse/nyrebekkenbetennelse. Og jeg merker at visst jeg er for treg med å få antibiotika når jeg har uvi så blir det kraftige smerter nederst i magen (over blæren) :-( Kanskje det er det som er grunnen til smertene dine? Det er vell mellom uke 7-9 at fosteret blir så stort at det ikke er plass mer til den der det har slått seg ned når det er xu, men jeg tviler på at du ikke har fått noen form for blødning/brun utflod før det har godt så langt? Får du mer smerter må du love å ringe legen med engang :-))) At vi skal begge over til 2 trimester er helt klart ja :-)) Artig å bli kjent med noen som har termin nesten samtidig med meg :-)) Jeg krysser fingrene og tærne for deg (og meg) dette skal gå bra!!! :-)) Ha en fantastisk fin dag :-)) Godklem
*novemberbebbis* Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 28. mars 2008 svarer deg litt senere, ei som vil leke med mamma her!
*novemberbebbis* Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 28. mars 2008 Sånn, da har vi lekt litt, spist grøt, fått ny bleie, knidd oss i øya, og nå ligg a i senga. Hehe.. Det var godt og høre at du har fått sykemld! Det skulle jo bare mangle, men nå må du ta det med ro assa! Husarbeid kan vente:) Nå må du bare tenke på deg selv nå, og gjøre ting du virkelig liker Huff ja, man hører jo om de som prøver og prøver og prøver, og når de får det til, mister de...det syns jeg er helt forferdelig...alle som ønsker barn burde få det syns jeg! Det er jo den største gaven en kan få i livet:) Jeg er så takknemlig for hun vil har på 8 mnd:) Det er ingen selvfølge at man skal få flere barn heller, og vi ble jo veldig glade når vi fant ut at jeg var gravid:) Men da er det nok stopp, det holder med 2 syns jeg, de skal jo ha alt de trenger i livet, og vi har bare helt standar økonomi så Formen min er veldig bra eller må jeg si, merker ikke så mye til kvalmen eller noe:) (bank i bordet). Men bekkenet mitt er ikke så bra, det slet jeg med sist også, og fikk til fysioterapaut 2 ganger i uka!! Jeg håper jeg slipper det greiene der nå, men tviler litt siden bekkenløsningen aldri gav seg etter fødselen.. Sliter endel med at det låser seg og da kommer jeg meg ikke av flekken! Må ta det veeeldig piano for å klare å lirke meg ut av låsningen..men godt jeg har lært med det da:) Og formen din ellers da? Bortsett fra kvalmen? Huff, ikke noe godt og kaste opp, så jeg må si jeg syns synd på deg der! *trøste* Jeg prøver seriøst og holde meg unna mest mulig innlegg jeg tror inneholder noe bekymringsgreier jeg ikke vil lese..derfor syns jeg det heller er mye greiere å ha noen faste og taste med, så jeg blir bare glad om vi kan følge hverandre til fødsel! For vi kan ikke si annet enn at VI SKAL FØDE! Hehe Jeg snakker litt med ei som kaller seg Nightelf også, hun virker helt suuper, akkurat som deg:) Og ei som heter oss2 er blitt3, men hun har desverre testet negativt selv om mensen skulle kommet for 2 el 3 uker siden..så jeg tror ikke hun sitter her inne så mye akkurat nå, og det skjønner jeg veldig godt. Jeg var faktisk på legevakta i påske pga uvi..hadde sååå vondt og viste ikke hva det var, men da fikk jeg jo greie på det. Fikk tilbud om antibiotika, MEN...jeg er såå anti sånne ting, så jeg satser på å drikke masse juice og vann, og håper kroppen ordner seg selv:) Men, gir det seg ikke får jeg se om jeg revurdere den kuren.. Hvis det er vanlig med litt blødninger i forveien på en xu trenger jeg hverfall ikke være bekymret, her er det ikke noe blod:) (bank i bordet - igjen). Spotter heller ikke tror jeg..og utfloden er hvit (sorry detaljer..hehe). Nei, jeg gidder ikke tenke mer på det der, rett og slett! Takk for at du har klart og roe meg:):) Vi kan jo slå oss sammen i en link da:) Det hadde vært super koselig=) Det er faktisk mye mer givende og sitte her og snakke med noen faste syns jeg, enn og lese alle bekymringsinnleggene. Hehe.. Men jaggu er det mye nyttig her inne også! Det må jeg si:) Du får ha en suuuper dag du også! Jeg får gjøre litt husarbeid jeg og dusje og sånn. Så kansje vi skravles senere i dag:) Masse klemmer fra bobla:)
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 28. mars 2008 #13 Skrevet 28. mars 2008 Heia Såpebobla BIM er en kjempebra plass i utgangspunktet, men det er som du sier at man kan bli litt skremt, spesielt inne på 1. tri. og man kan dessuten også føle at XU, SA og MA skjer med flere enn det som egentlig er tilfelle. Men det er ikke gøy å være bekymret. Det tærer skikkelig på! Har legen din telefontreffetid? Kanskje han sier noe lurt som får deg til å slappe av f.eks. Men du har ikke hatt blødninger, ikke sant? Og blødninger er visst alfa omega når en XU eventuelt kan være aktuell. Det kan være godt å tenke på at statistikken sier at i uke 5-8 så går det bra med 9 av 10 Tastes etterhvert Klem fra
*novemberbebbis* Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 28. mars 2008 Måtte inn og se litt jeg mens jeg vettu mens jeg rydder her! Jeg vet Nightelf, det er sååå liten sjans! Er så dumt det er prat på mye sånne ting her, men jeg skjønner jo folk også, det er jo ikke noe bedre sted en bim og prate på alt slikt, selv om det er skremmede. 9 av 10 går det bra med da ja, det var jaggu godt og høre, da skriker jeg med inn på en av de 9!! =) Hehe.. Åssen er formen din i dag? Har hørt at tørre kjeks kan hjelpe på kvalmen, men da må man spise de før man står opp trur jeg. Hehe, det er nå mye rart da..men ei kjekspakke på nattbordet er kanskje ikke dumt Jeg får rydde videre..klærne henger seg ikke opp selv, desverre! Hehe. Klemmer
Sunnybeach4gull :) Skrevet 28. mars 2008 #15 Skrevet 28. mars 2008 Oij, oij, du får virkelig to tette :-)) Høres grusomt ut med bekkenløsning :-( Kanskje du burde begynne med fysio allerede nå for å forhindre at det kommer helt ut av styr? Visst du får rekvisisjon fra legen din blir det vell mye billigere egenandel eller? :-) Håper du slipper unna kvalmen og spying ja!! Er ikke greit å være "fyllesyk" hele dagen lang hver dag :-P Ellers så er jeg mye svimmel,har hodeverk, tørste, dilla på alt muli rart?! som man aldri har spist før :-P også den irriterende tissingen da :-P og vondt i bekkenet/puppene :-) Men alle symptomer er hjertelig velkommen (unntatt kvalmen da, hehe) :-)) Syntes du skal ta antibiotika jeg!! Ellers kan det lett bli nyrebekkenbetennelse og det er vondt :-/ Du fikk sikkert tilbud om amoxilin eller selexid, disse er velprøvd på gravide og skal være helt trygge :-)) Og hvorfor gå å pines? :-/ Er forferdelig vondt å tisse piggtråd og blod :-( men visst ikke får du peise på med mange gram c-vitamin og drikke litersvis :-)) Åh, det hadde vært kjempe fint om vi hadde vært et gjeng som kunne fulgt hverandre til termin :-)) Er så koselig å prate med andre i samme situasjon om alt mulig ;-) Du får kose deg med husarbeid, hehe :-P Jeg trykker yoghurt naturell med coco pops oppi og eplejuice med farris til i trynet nå og er storfornøyd :-)))) Forstå det den som kan :-P Ha det godt, så snakkes vi såpebobla :-))
*novemberbebbis* Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #16 Skrevet 28. mars 2008 Den skjønte IKKE jeg, haha! Forklar gjerne litt nærmere...? Det er nettopp det som er så rart..jeg har ikke vondt i det hele tatt når jeg tisser!! Slo ut 2+ på urinen...er vel ikke så mye det? Men legen sa man kunne ha vondt i magen om man hadde uvi, selv om man ikke hadde vondt når man tissa.. Så jeg spurte han rett ut: Går det virkelig ann å ha så vanvittig vondt i magen bare av uvi, og går det ann å ha uvi når det ikke svir el er ubehagelig å gå på do i det hele tatt??? Jaaada, sa han, så da får vi stole på det:p Jeg drikker masse vann, appelsinjuice, tar multivitamintablett, folattablett, c-vitamin tyggetablett(nammmmme) OG flytende tran..så mer enn det er vel ikke noe vits? Uuups, klarer visst ikke gå forbi pcen uten å se her jeg, men nå har jeg rydda alt som er og rydde da så
Sunnybeach4gull :) Skrevet 28. mars 2008 #17 Skrevet 28. mars 2008 hehehe :-P skal tro igår da jeg stekte panert torsk til middag, en ting var nå sitronsaften jeg hadde oppå (aldri brukt før) men den HELE tuben med remulade som også forsvant ned i magen min, kan rett og slett ikke bortforklares * rødme' :-) Har ikke du noen rare matvaner om dagen? :-)) Jeg syntes nesten den uvien er den skumleste pga at man ikke har de vanlige symptomene :-( hoioij, du er da virkelig beskyttet alle veier med alle de vitaminene dine :-) Håper du snart føler deg bedre, søta!!! :-))) haha, jeg har og laptopen stående på stuebordet og litt vanskelig ja å ikke stikke innom ofte :-P Men nå SKAL jeg ut en tur :-) Er fryktelig kvalm, men blir deilig å gå ut i det milde været vi har idag og med sola som titter fram :-) Ha en skikkelig fin dag! :-)) hade!
*novemberbebbis* Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #18 Skrevet 28. mars 2008 Glemte å svare på en ting, jeg fikk helt gratis fysioterapaut sist, betalte ikke ei krone! Har ei venninne som også gikk til hun samme fysioterapauten som meg, men hun måtte betale rundt 200kr hver gang! Tror du får det gratis hvis det er skikkelig liksom..virket nesten sånn..for hu venninna mi syns jeg glemte veldig ofte at hun egentlig hadde bekkenløsning! Og siden hun måtte betale egenandel, så gadd hun ikke det der mer...da har du ikke vondt mener nå jeg! Jeg skal så klart ta det opp med legen når jeg skal dit:)
*novemberbebbis* Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #19 Skrevet 28. mars 2008 Man blir litt avhengig av bim gitt! Jeg har ingen rare matvaner i det hele tatt jeg! Ikke hadde jeg det sist heller! Så jeg spiser som jeg alltid har gjort:) Men haaalllo for en merkelig middag du må ha hatt i går ja! Det hørtes heeelt gresk ut for meg, haha:) Håper jeg rekker å ønske deg gooooooooooooooooooooo tur før du logger av!!=) Vi skravles=) Jeg må bare legge til at i helgen har vi planer hele tiden her, og til uka har jeg lovet meg bort nesten hver dag, men jeg skal rekke innom her innimellom assa:) Som regel er jeg her hver eneste dag:p klemmer:)
Hepsi Skrevet 28. mars 2008 #20 Skrevet 28. mars 2008 Nå har du/dere egentlig skravlet av dere alt i forhold til xu, men vil bare dele min erfaring også:-) Jeg ble akutt dårlig i 9.uke, plutselig svimmel og kvalm, smerter like under ribbeina hver gang jeg pustet inn. Kastet opp og klarte ikke stå oppreist. Like før ambulansen kom klarte jeg ikke sitte engang. Alt dette skjedde i løpet av 4-5 timer. Ingen forvarsel.... Hadde litt blødning (en forsinket mens trodde jeg, i 5.uke) før jeg visste jeg var gravid. Testen slo ut i 6.uke. Da jeg kom på sykehuset var det rett på operasjonsstua, da fjernet de egglederen og 2,5 liter blod fra buken. Heftige greier! Jeg tror det er mange varianter av dette og nesten håpløst å si hva som er normalt/unormalt. Jeg tror det er lurt å tenke positivt og ha tro på at det skal gå bra, men selvfølgelig; Lytt til kroppen! Er man bekymret for noe er det nok lurt å snakke med legen. Her inne på BIM er det jo hundre varianter og lett å bli litt forvirret. Man henger seg fort opp i det som kan gå galt og kjenner etter symptomer. Jeg har heldigvis klart å legge fra meg det nå....tror jeg...hehe... Men absolutt mase nyttig her også da:-) Koselig å ha noen å skravle med som er i samme situasjon! Lykke til jenter! Det her går nok bra:-) Klem
Sunnybeach4gull :) Skrevet 28. mars 2008 #21 Skrevet 28. mars 2008 Å fyttikatta Hepsi :-((( Det må ha vært helt jævlig rett og slett :-( Ikke rart visst du er bekymret i dette svangerskapet!! Men du hadde en blødning sant? Tror det er det eneste man kan si med sikkerhet, at alle med xu får en eller annen form for blødning og at de tester positivt senere enn vanlig :-( Håper det kommer til å gå bra med oss alle!!!! :-)
*novemberbebbis* Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #22 Skrevet 28. mars 2008 Ja, vi fikk skravla endel om andre ting på denne tråden gitt, men bra er jo det - at man kan komme over på noe mer positivt!!=) Oj, Hepsi, det var jaggu godt det gikk bra med DEG...shit..må være noe av de mer alvorlige xu'ene dette der.. Hun venninna mi skjedde det noe å'la det samme som deg, bare at hun var ute på en seilbåt langt ut på havet da hun svimte av..våknet på sykehuset og fikk beskjed om at hun var veldig, veldig nærme døden.. Jeg tror ikke jeg hadde vært så redd hvis det ikke var for at jeg har ei fra før her hjemme, som ikke skjønner noenting hvis mamma besvimer, men sambo er flink og ringe meg, for han vet jeg har mye vondt i magen. Hadde ikke vondt en dag med hu første, så dette er nytt for meg, men vi får satse på at det bare er uvi:) Jeg har iallefall ikke blødd noenting, (bank i bordet), men følger godt med! Har slikt lambi dasspapir nå med rosa hjerter på, det skal jeg ikke kjøpe neste gang!!! Tror jo det er rosa blod hver gang, så må liksm studere papiret..huff altpå. Men Hepsi, er du så heldig og ha blitt gravid igjen nå med en eggleder? Regner med det siden du er på 1tri? Da må jeg si gratulerer så masse:) Hvor langt er du på vei? Nå tror jeg at jeg tar helga fra bim! Men kommer innom en tur hvis jeg rekker det i morgen, eller på søndag;) Goooo helg jenter:) Klemmer bobla
Hepsi Skrevet 28. mars 2008 #23 Skrevet 28. mars 2008 Ja, Sunnybeach, tror nok det er noe der. Sen positiv test + blødning... Huff, alvorlig nok det jeg var gjennom, men venninna di da stakkars!! Godt det gikk bra. Jeg har ei venninne som tok tidlig ul i 5. uke fordi hun var så nervøs pga det som skjedde med meg. Så er ikke så rart du er litt nervøs såpebobla:-) Men, det er jo i utgangspunktet veldig sjeldent å oppleve xu! Ja, jeg var heldig å bli gravid på 1.forsøk nå, hadde hatt mensen en gang etter xu:-) Det funket bra selv med en eggleder! Og det var litt moro, for vi var i Praha den helgen jeg visste jeg skulle ha eggløsning, så vi gjorde det vi kunne for å få det til...hehe...og vips der satt den. Så blir en liten Prahabebis:-) Har vært på tidlig ul i uke 6 og fikk bekreftet at den satt i livmora nå:-) Det var betryggende å høre! Så nå er det som et hvilket som helst annet normalt svangerskap. I dag er jeg 8+0, hvor langt er dere på vei? Det står forresten kanskje i noen av innleggene over... Godt du ikke har blødd noen ting da såpebobla! Fortsett med positive tanker, det her skal vi klare jenter:-) Lykke til og god helg til dere også!! Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå