Gå til innhold

HJELP! Noen som har pakningsvedlegget til Levonova??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner ikke mitt, har snart endevendt elle huset... Dusjet nå, og jeg har bare 1 tråd, det skal jo være 2!

Har gått i hele dag og vært kvalm og vondt nederst i magen, lurer på om det har nien sammenheng....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke hva Levonova er for noe, men hvis det er et legemiddel så kan du søke i felleskatalogen.no. Der ligger "pakninsvedlegget" ditt.

Fikk du barn 07.07.07? Jeg hadde termin den datoen jeg, men ble satt igang 12.07 og fødte (KS) 13.07 etter 23 timer i fødsel som endte i 7 cm åpning.

Skrevet

Det kom ikke opp noe på felleskatalogen, det er hormonspiral. Men skal ringe legen når de åpner.

Det du sier minner veldig om meg! Jeg hadde termin 23.06, og ble satt i gang 06.07, fødselen stoppet på 4 cm, og jeg hadde 1 time på meg til å få en cm. til, hvis ikke ble det KS. Men jeg var livredd for KS, så i løpet av 20 min gikk jeg fra 4 cm. til 10 og ungen ute!Håper alt er bra med dere begge nå!

Skrevet

Så vidt jeg vet er det kun Levonova som brukes, så det er nok den

Skrevet

levonova har akkurat skiftet navn til Mirena.

Skrevet

Takk for svar dere! Kjenner bare 1, og eg har virkelig leita hvis man kan kalle det det:P

Skrevet

Du finner det på www.pasienthåndboken.no

Jeg er selv en flittig bruker av Levonova gjennom mange år(3. nå)

Noe spesielt du leter etter?

Skrevet

Anonymium :

Takk, der fant jeg det. Jeg kjenner bare en tråd, det har hele tiden vært 2... Har murringer nederst i magen, og vondt ved sex. Har du vært borti noe lignende?

Skrevet

Hvis du akkurat har satt den inn, er det sånn at de trådene bøyer seg i ulike retninger ved sex. De er litt sånn "ståltrådaktige" om du skjønner...ikke noe å tenke på.

Helt vanlig å å mensmurringer i ganske lang tid, 6 mnd er ikke uvanlig. Det er 5 mnd siden jeg satte inn min 3. og jeg har fortsatt vondt til tider.

Men ved smerter når man har sex, er det mulig at trådene er for lange. Men da klippes dem kortere hos legen. Intet problem.

Levonova er et supert prevensjonsmiddel(for meg i allefall).

Men det tar tid for den å "gå seg til".

Skrevet

er det vanlig å kjenne etter om trådene er der? har hatt spiral i 5mnd og har ikke kjent etter...

bør jeg gjøre det? og hva kjenner jeg etter?

Skrevet

Det er ikke alltid vanlig å kunne kjenne trådene. Det kommer helt ann på hvor korte legen har klippet dem, eller hvilken vei trådene har lagt seg oppe i der:-)

Jeg kjenner ikke mine, for jeg ba legen klippe dem ekstra korte, da mannen min fikk stikkskader på snurrebassen sin.-)

Skrevet

jeg vet jo ikke om jeg kjenner de,for jeg har ikke vært oppi der å kjent etter....

Skrevet

Du får ta deg en tur oppi der, da skjønner du:-)

Skrevet

liker ikke å putte fingrene mine oppi der... bare sambo som er der,og han har ikke sagt at han har kjent noe,men tror ikke han har kjent etter.

Skrevet

Det står i pakningsvedlegget at man skal kjenne etter f.eks når man dusjer. og at hvis man ikke kjenner trådene skal man kontakte lege.

Jeg har nå snakket med legen, og skal dit på mandag siden jg plutselig bare har en tråd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...