Gå til innhold

En ting folk burde forstå...!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når en har passert termin og er drittlei og utålmodig selv, så hjelper det ikke at alle en kjenner omtrent sender melding hver dag for å høre om ikke babyen har komt nå....

 

Jada, jeg skal gi beskjed når jeg har født=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig! Hjelper heller ikke når venner kommer med irriterende meldinger der det står "dytt!" eller "nå må du trykke!" Han kommer når han kommer, er vel ingen som vil ha babyen ut mer enn oss som faktisk er gravide! Har gitt opp å svare på slike meldinger jeg...

Skrevet

Er så enig. Og ikke minst når termindato kommer, så forventes det at en enten har født eller skal føde nettopp på datoen. Det er jo bare en ca dato! Babyen bryr seg i hvertfall ikke om noen termindato.

Skrevet

Folk kan ikkje lese dine tankar. :) Veit dei at du er drittlei og utålmodig? Veit dei at du ikkje likar desse meldingane? Sei i frå! Er ikkje alle som vil synast at slik meldingar er irriterande. Eg ville tolka det som omsorg, og vore glad for at folk tenkte på meg. Synest det er kjedeleg å gå heime heile dagen utan å ha nokon å skravle eller melde med, og vil ikkje forstyrre dei som er på jobb med mindre dei sender meg mld først.

 

Kryssar fingrane for at du snart får ut babyen din.

Skrevet

Min kjære svigermor kom på besøk dagen før termin med førstemann. Hun spurte hver dag om ikke jeg trodde noe skulle skje snart. (Gjerne fire ganger i timen!) Som om jeg kunne vite det. Så reiste hun hjem fem ager over termin. Dagen etter kom baby.

Det siste hun sa før hun dro var: "Du er ikke særlig flink til å føde, du". Lenge leve sms, sier jeg.

Skrevet
:) Ser for meg at det vert slik med meg og. Får svigermor på besøk rundt termin.
Skrevet

Jodajoda, jenter.. er jo enig, men folk er jo bare spente. Kan jo glede dere over det da, og la være å svare;-) Når hadde dere termin? Jeg hadde for 4 dager (24.03) siden og er møkk lei selv.. Men det jeg lurte på var om dere har kontaktet lege eller jordmor eller noe, for en slik "overtidsvurdering", eller bare venter dere slik som meg og håper han hun/han kanskje skulle finne veien ut i løpet av en halvtimes tid.. kanskje? :-p Og hvordan er formen deres?

Skrevet

Heldigvis bor vi i samme by nå, så hun kan ikke være her hele tiden... Foreldrene mine kommer rundt terminen, men de kommer like mye for å holde meg med selskap og å være sammen med eldstemann på 17.mai.

 

Ad sms. Jeg kjenner til det også. Det er kjipt med maset, as. Det hadde vært bedre om folk kunne foreslå en aktivitet som passer for å få tankene over på noe annet.

En mulighet er å sette mobilen på lydløs, så er den ikke så påtrengende.

 

Skrevet

Du får overtidstime omtrent 14 dager over (på sykehuset tror jeg), men skal vel til kontroll en uke over termin, om det ikke har skjedd noe. Sånn er det i hvertfall her: Kontroll i uke 36, 38, 40, 41 og overtidskontroll uke 42 - hvis man kommer så langt.

Skrevet

Kjenner meg igjen. Fikk førstemann 8 dager over termin, og da hadde jeg gått et par - tre uker og vært dritlei kommentaren "neimen, er du her enda, trodde du hadde født for leeengst" samt alle sms'ene om det ikke var skjedd noe enda :) Men da jeg ble lei, så lot jeg være å kikke på meldingene, det gjorde mannen min. Så svarte han høflig tilbake at neida, her går vi og venter enda, og jeg fikk bare "skal hilse deg fra *****"

Det fungerte fint :)

 

Andre gangen var det greiere, for da var jeg mer forberedt på å føde over tiden, så da gjorde det meg ingenting, da kunne jeg bare svare tilbake at "storebror kom ikke før over en uke etter termindato, så det blir sikkert ikke noe før det", og da ble det ikke mer mas. Og lillebror kom 6 dager over, så da slapp jeg å gå og være lei selv også, for jeg hadde innstilt meg så mentalt på at jeg ville gå de dagene over.

 

Jeg satt forresten da kl halv elleve på kvelden og skrev på forum at "neida, det blir ingenting i kveld heller, kroppen virker mindre klar for fødsel enn på lenge!" En halvtime senere gikk vannet helt uten varsko, ved midnatt satte riene i gang og halv to var gutten ute :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...