Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Hei, Jeg lurer på om dere spiser vitamin tillskudd og i så fall hvilken sort?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Drikker shake med energi, protein, karbo, kostfiber, natrium, linolsyre, vitamin A,D,E,C,B1,B2,B6,B12 folinsyre, biotin, kalsium, jern, fosfor, sink, jod, kalium osv osv samt fiber og urter tabletter og multivitamin. Og spiser sunt i tilegg. Både lege og JM har sagt på alle kontroller at denne ungen har det bra i magen, er aktiv, frisk og livlig, og ikke stor..
Cheeva=) Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Ojj..var litt det=) Er det sånn shake du får kjøpt på helsekost eller? Du er no flink.. kan ikke si jeg får i meg alle de vitaminene og mineralene osv hver dag=)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Har kosthold og ernærings tante hehe Tar to sånne shake om dagen, da får jeg i meg dagsrasjon av anbefalt inntak av alle disse vitaminene Den finnes i alle smaker, men jeg liker best med jordbær. Smaker som jordbærmilkshake Derfor er det lett å få i seg.
☆lieela Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Tar multivitaminer (dobbel dose) og jerntilskudd (hemjern 2-3 om dagen) Noe annet har ikke jeg fått beskjed om:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Jeg tar også en shake innimellom, samt de multivitamintilskudd, fiber og urter, pluss omega3 da selvfølgelig Etter at jeg begynte med alle vitaminene har jeg fått masse energi igjen! Har ikke fått beskjed av jm om å ta det, men jeg mener at vi trenger det generelt, selvom jeg spiser sunt til vanlig. Og hvertfall når vi er gravide..
Mammaen til Turid Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 øhm.. jeg har fått beskjed om å ta omega3 og ingenting annet... har man et normalt kosthold trenger man ikke tilskudd av vitaminer, det går bare rett igjennom systemet... og jeg dytter i meg frukt og grønt hver dag, energinivået er litt lavt, men har bare 4 uker igjen til termin pluss jeg har bittelitt lavt jerninnhold i blodet, så har fått beskjed om at det er greit...
MamiMaribel Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Jeg tar omega 3-6-9, multivitamin og jern. Jeg spiser ikke nok økologisk til at jeg føler meg trygg på å få i meg det jeg trenger av vitaminer og mineraler gjennom frukt og grønt. Kosten ellers er ganske variert, men det føles godt å "sikre " seg under graviditeten:-)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Jeg tar møllers total (tror den heter det...) - 2 tabletter hver dag,
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Jeg tar også Møllers total - 2 store! tabletter hver dag. Syns de er vanskelige at få i seg.......! Men de er vel bra siden de indeholder Omega 3....
Kulturbaby Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 Jeg drikker tran hver dag. Omega3 er viktig
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 Nei JM og lege har ikke BEDT meg om å ta disse vitaminene og shakene, MEN jeg vet at det er det beste å få i seg alt dette, utenom svangerskap også. Frukt og grønt inneholder desverre ikke i nærheten av det som det gjorde før, så 5 om dagen holder ikke.. Men som sagt har ernæringsekspert i familien og jeg har masse energi, krefter og supert humør, det har tulla i magen også, og jeg vet det er pgav produktene jeg bruker. *strålende fornøyd* NN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå