Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Vi er en familie på tre.. Jeg er hjemme med barnet, mens sambo er på jobb, men problemet er at vi har bare 13000kr i mnd..Å det er innkludert kontantstøtten. Vi har 7000kr i husleie, å det er det billigste vi fant.. 1500kr i strøm.. 500kr må sambo betale i mnd. pga en bot hann fikk. 1500 til billån. 800kr i mobil. 1000kr i bensin.. 600 i andre utgifter.. Blir 12900kr tilsammen d:O 100kr til mat,klær,lege osv... Jeg MÅ ha meg jobb, men vi får jo aldri plass i barnehage.. Jeg har jo sikkelig utdanning, så å få seg jobb er ikke noe problem.. off, blir så sliten jeg:(
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Vi venter også på barnehage plass men i mellom tiden har vi minsten hos dagmamma. Det fungerer helt fint det.Ho er hvitt synes det er mer sikkert en de som ikke er registrert.
silhah og emilie Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 finn en dagmamma du:) da får du beholde kontantstøtten og barnet ditt har det garantert bra:) bruk god tid på å finne en dagmamma som du liker og føler deg bekvem med:) er mange gode med utdanning i faget til og med der ute..som meg selv feks hehe:p hvis du bor i trondheim så har jeg faktisk en ledig plass:)
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Et alternativ er jo å få deg en ettermidagsjobb/ helgejobb mens dere venter på plass.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Men hvis samboeren din jobber, hvorfor har han da ikke mer enn ca 10.000 utbetalt? Hvis dere har 13.000 inkuldert kontantstøtte, så blir det jo omtrent det nivået lønna hans ligger på og hvis det er tilfellet, så ville jeg i hvert fall ha marsjert opp til sjefen og krevd lønnspålegg. Gjør som noen andre her sier og skaff deg jobb på kvelden i en periode, så letter det i hvert fall litt.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 hei! vi har akkurat den samme intekten som dere! vi er også 3 stykker. vi tok den billigste leiligheten vi fant, 3800.. så vi ligger litt bedre ann der. også solgte vi bilen og kjøpte en gammal bil som vi ikke har lån på. det er vel de tipsa jeg har. selv ligger vi langt på minus, masse gjeld pga vi ikke greier og betale alt for denne inntekten...
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Hei! Ser du har fått flere bra tips her. Vi hadde dagmamma i en periode før vi fikk bhg-plass og var kjempefornøyd med det. Men det som slo meg er at du og mannen kanskje burde bytte roller litt? Hvis du har utdanning og kan få en jobb som er bedre betalt enn han, så burde kanskje du jobbe og han være hjemme til dere får en bhg-plass? Han kan jo f.eks. søke om permisjon, så mister han ikke jobben. Lykke til i alle fall!
Prish Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Vi har heller ikke barnehageplass. Sambo jobber på dagen og jeg jobber 3-4 kvelder i uka. Blir ikke så mye familieliv siden vi møtes i døra, men det er uansett bare i en overgang. Håper på barnehageplass fra august. Hvis du ikke vil jobbe kveld, kan du vel alltids bli dagmamma selv?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå