Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har enda ikke fylt ut papirene til nav, går straks ut i permisjon. Noen som vet om frister for dette? Finner ikke noe på sidene deres... Får ikke gått innom før til uken heller, og det er ikke en gang "mitt" kontor. Har det noe å si? kjenner panikken komme snikende...
#Aurora har tre gutter# Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 fikk beskjed om å levere de papireren så fort jeg vist termin daton satt av ul jeg.Men vet at dette varier veldig fra nav til nav.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Jeg leverte mine i uken før jeg skulle ut i permisjon men de sa ingenting. Ingen sure miner eller kommentarer om at det kom til å bli problemer eller forsinkelser. Jeg har ikke hørt noe fra de ennå da og nå har jeg snart hatt permisjon i 2 uker. Finner vel ut av det på lønnsslippen tenker jeg. Det er arbeidsgiver som skal betale lønn og få tilbakebetalt av nav i mitt tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 går ut i permisjon om 2 uker og enda ikke levert *bitenegler* Fikk beskjed at det var greit så lenge jeg gjorde det før april. Huff jeg er treig assa...
Supermamm Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Om det er krav om fødselspenger er det vel 4 uker før permisjonen starter som er frist ift behandlingstid og når du skal ha første utbetaling. Men de kan etterbetale deg i inntil 3 mnd mener jeg det sto på nettsidene til NAV. Så penger får du, men du får dem kanskje litt senere.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Behandlingstida varierer veldig frå kontor til kontor. Varierer frå nokre dagar til nokre mnd. Det er ikkje satt frist, så i prinsippet kan du søke inntil 3 mnd etter fødsel og få utbetalt alt du skal ha, men dei kan ikkje utbetale lenger tilbake enn 3 mnd frå søkedato. Det som skjer ved sein søknad er at du rissikere å ikkje få utbetalingar første månadane.
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Jeg var og fikk papirer i går, og di sa 3 uker før termin til meg.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 gå på nettet og skriv ut skjema der. Ring dei om det er noko du lurar på og send papira i posten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå