Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 har fått beskjed om at jeg får en gutt. og det nydeligste navnet jeg kan tenke meg er snorre cornelius=) hva synes dere om dette da jenter?
Hilde_85 Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Syns det hørtes helt merkelig ut jeg! Ikke liker jeg navnet Snorre, og ikke liker jeg navner Cornelius, og sammen ble det enda værre. Men nå er det vel ikke jeg som skal like navnet
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Minner meg om navnet til sønnen min, som heter Sondre Martinius
HøstBaby <3 Elias Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Cornelius er jo søtt.. Spesielt navn Men Snorre liker ikke jeg personlig.. Det er jo smak å behag, så om du synes dette navnet er nydelig, så tar du jo det
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Liker de ikke alene og sammen er det enda verre, sorry!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Merkelig valg av navn ass.. uff.. ble nesten dårlig jeg!!! stakkars unge sier no jeg
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Jeg likte det ikke, dessverre. Synes det virker litt vel kronglete og vanskelig. Hvis du bare bruker Snorre, og har Cornelius som sjeldent brukt mellomnavn så blir det straks bedre.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Jeg var ikke helt fan av dette navnet, nei.. MEN, dette er opp til dere, det er deres barn.. Jeg mener motsatt av 02:31, syns cornelius er bedre enn snorre. Det kan jo være et navn som klinger bedre etterhvert som man har sagt det noen ganger..? Nei, blås i hva vi mener! Liker dere det, så bruker dere det!
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Tuller du el?....sorry men det hørtes bare komisk ut..
2 fine små Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Hehe....denne var "frisk" =o) Snorre er et godt stoedig navn og det liker jeg. Cornelius er er litt usikker paa, selv om jeg liker godt Cornelia paa jente Det er noe med guttenavn som slutter paa -us, vet ikke helt jeg, blir litt for nusselig eller...? Hva med han stakkars soennen til Finken som heter Finkus, det er jo noe for seg selv, litt kosenavn liksom. Litt som eldre damer i Oslo som heter Tulla, Sussa, Nussa og andre nussenavn, litt underlig naar man blir voksen. Jeg liker godt stodige solide navn som staar godt alene jeg, men det er meg da. Hvorfor oensker man egentlig doble navn? Det har jeg alltid lurt paa... =o) Saklig ment altsaa, jeg lurer paa dette med dobbeltnavn, synes sjelden det er spesielt pent egentlig. Det maa evt vaere to veldig korte navn uten for mye konsonanter eller noe. Men smaken er jo heldigvis som baken, og man gjoer som man vil.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 Hvis dere liker det, så synes jeg dere skal ta det navnet. Grunnen til at mange her inne ikke liker det kan være at det blir et navn ikke så mange har hørt før. Jeg har selv en gammelonkel som heter cornelius, og syntes som liten at navnet var veldig rart, men jeg ble vant til det etter hvert og nå liker jeg det. Synes Snorre og Cornelius passet veldig godt sammens jeg!
Rascal_4.11<3 Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 Enig med i at det viktigste er at dere liker det selv, kjente en kjempehyggelig mann som het Snorre en gang, syns derfor navnet er fint, cornelius er jo tøft det også, syns det ikke var så gæli sammen jeg da, litt uvant og tøft men bedre enn mange andre poppis navn der ute
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #13 Skrevet 28. mars 2008 jeg syns snorre er grusomt. en gutt i klassen som het det, og han ble alltid kalt snørre.... cornelius var mellomnavnet til farfar. jeg visste ikke det før nylig, og han døde for over 20 år siden. syns det er fint jeg. og ikke veldig gammelmanns-navn heller egentlig.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #14 Skrevet 28. mars 2008 Liker navnene hver for seg jeg. Persolig er jeg litt i mot dobbeltnavn, blir litt for langt og tungt synes jeg, og ingen poeng i å ha hvis man ikke skal bruke det heller... Så jeg holder meg til ett fornavn jeg.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #15 Skrevet 28. mars 2008 Synes Cornelius er litt søtt, men litt kronglete. Liker ikke Snorre noe spesielt. Er redd han kan få kommentarer for navnet sitt? Men antagelig går det bra, er så mange lange dobbeltnavn for tiden, og er visst mote med masse unødvendige h-er og c-er. F.eks Chathrine istedet for Katrine.. Barna skal da lære seg navnene sine også, og slippe å måtte stave dem hver gang de må presentere seg. Jeg har selv et dobbeltnavn, og synes det er kronglete. Har alltid gruet meg når jeg har presentert meg. Skulle ønske jeg het noe kort og enkelt. Vi har valgt korte enkle enkeltnavn på barna våre, for heldigvis er vi enige om at vi liker det best, og synes det lyder best.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #16 Skrevet 28. mars 2008 Nå er ikke jeg i utgangspunktet noe fan av dobbeltnavn, så jeg uttaler meg bare om hvert av navnene, jeg. Snorre syns jeg er et ganske fint navn, stødig. For min del så er det litt for lite internasjonalt og litt klønete på engelsk. Cornelius er mannen min veldig fan av, men etter at jeg fant ut at "kallenavnet" ville bli "Corny" (og kallenavn er veldig vanlig på barne- og ungdomsskolen på lange navn) - så har jeg satt foten ned og nekter det.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #17 Skrevet 28. mars 2008 Snorre betyr pikk på svensk... Ganskekjipt å hete snorre hvos man drar til sverige... bare nevner...
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 28. mars 2008 #20 Skrevet 28. mars 2008 ble for spesi for meg. men katten min heter cornelius så det er kanskje derfor. det ble for spesi, men smaken er som baken;) vi tenker alle forskjellig!
ninanja Skrevet 28. mars 2008 #21 Skrevet 28. mars 2008 Snodig blanding av norrønt og romersk. Tror nok han fort vil bli hetende snørre eller corny, men det kommer jo an på ungen.
Isaks mamma <3 Skrevet 28. mars 2008 #22 Skrevet 28. mars 2008 Cornelius synes jeg er fint alene, men jeg mener vel også at Snorre Cornelius er litt voldsomt. Men ta det dere liker selv, det er jo det viktigste! =)
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #23 Skrevet 28. mars 2008 syns dere skal ta det navnet dere liker best og som passer til barnet:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #24 Skrevet 28. mars 2008 herregud..tenk litt på barnet og da..twnk da..gutten blir tenåring,å d kuleste navnet på hele skolen..SNORRE CORNELIUS..nei huff..
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #25 Skrevet 28. mars 2008 Jeg liker veldig godt Snorre og syns Cornelius forsåvidt er greit nok. Liker dem ikke spesielt godt som dobbeltnavn, hvis dere har tenkt å bruke dem til daglig i hvert fall. Når det gjelder erting for navn, så tror jeg ikke det er like vanlig lenger. Barn nå for tiden har et mangfold av rare og spesielle navn. Det er ikke slik lenger at alle heter Per, Ola, Knut, Andreas, Nils osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå