lillesnuppa Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har en datter som denne uken runder 11 måneder, hun har hatt KISS som ikke ble oppdaget før hun var 8 mnd og hatet å ligge på magen fra første stund. Nå er nakken i orden og hun kan ligge i timesvis på magen. Hun ruller fra rygg til mage kun en vei, men ikke fra mage til rygg. Kan sitte, men det får hun sjelden lov til siden hun ikke kan sette seg opp selv. Hun kan verken åle seg eller krabbe og prøver vi å få henne til å stå så trekker hun bare beina opp under seg. Hun har altid vert rolig, men er oppvakt og med. Vi har vært hos kiropraktor, manuell terapeut og fysioterapeut og nå skal det visstnok ikke være noe i veien med henne i nakken eller nevrologisk. Vi har vært til utredning for muskelsykdom, men det var det ikke. Er dette bare normalvariasjon eller er det noe galt?! Vi har stimulert henne masse og trent voita med henne i flere måneder, men det er så liten fremgang! Er det noen med liknende erfaring?
tvilling mamma 77 Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 hei .. forstår deg veldig, da mine tvillinger nå er rett over seks mnd. begge to er trege . gutten min har også kiss, men har kommet seg veldig snur seg fra rygg til mage ,, men er veldig vinglete, ha ikke helt kontroll.. så var det jenta mi da, hu henger igjen på alt så å si uten om humøret for det er veldig bra. så hun kan ikke så veldig mye ennå, men begynner å like å ligge på magen nå da med maaasse hvile pauser .jeg ser etter fremgang flærne ganger til dagen i håp om å se noe nytt hehe men fryktelig treg, hun hr litt hyptone muskler mener de, men jeg håper bare hun er veldig treg.. jeg går til fyso en gang i uka me de. så tar med tipsene fra der å trener masse, føler jo det jelper litt da vi er mer bevisst på hva vi skal trene. men husk kiss kan forsinke motorikk også,, vil tro det kommer å gå seg til, alle unger utvikler seg veeldig forskjellig, men så lenge du går til fyso så vil hun fange opp noe hun mener er under normalen
2-barns mor Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Vanskelig og si med datteren din, men siden det ikke ble oppdaga før ho var 8 mnd, så har ho jo litt og ta igjen rent motorisk. Gutten vår er 11,5 mnd og har/hatt Kiss. Han åler, men krabber ikke. Han ruller fra rygg til mage, men ikke fra mage til rygg. Han sitter ikke på rompa, men kun på knea - i w stilling. Vi har trent vojta med han i 3 mnd og det gjorde virkelig fremskritt. Når han var 6 mnd (okt 07) kunne han ikke løfte hodet fra underlaget når han lå på ryggen og vi trakk han opp etter armene. Han mislikte også å ligge på magen og manglet mye stabilitet i overkroppen. Vi skal til kontroll hos fysio til uka og da blir det spennende og høre hva ho sier om utviklingen. Vet ikke om du fikk svar på det du spurte om, men dette var kort fortalt om våre erfaringer. Så masse lykke til og håper at ho kommer seg raskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå