~sjiraff~ Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Hvordan gjør dere det? Jeg hadde litt studielån da vi ble sammen og har fått litt mer mens vi har vært sammen og hatt felles økonomi. Nå sitter vi og skal få alt ned på papiret og er usikre på hvordan vi skal bake studielånet inn i denne avtalen.. Hvordan har du/dere gjort det?
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Vi betaler det selv, men det blir jo litt skjeivt om en har mye. Ser igrunnen på det som et personlig lån, men er ikke sikker gitt.
Mille** Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Vi har akkurat like mye studielån og betaler derfor like mye. Tok utdanning samtidig også. Hadde kun en av oss hatt så ville det nok gått under felles det også.
Sylteflesk Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Vi betaler studielånene hver for oss, er over 2000 kr i måneden på hver. Har felles økonomi på det som er felles, dvs vi setter inn en avtalt sum hver måned på en felles konto som vi begge har kort til. Regninger som er felles, dvs boliglån, strøm, tv-lisens osv. betales fra denne kontoen, men ikke f.eks. mobilregningene våre. Bruker kort på felleskontoen til å handle mat, barneutstyr mm, men ikke privat shopping, kafébesøk hver for oss, månedskort osv. Synes det fungerer veldig greit.
sannamin* Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 jeg har studielån. Vi samler alt av FASTE utg til begge, ser hvor mye summen blir totalt på 1år. Deler deretter summen på 12mnd. sluttsummen overføres til felles regningskonto. Resten er på felles brukskonto. Mannen min har ikke studielån. Vi er gift. vet ikke om det spiller noen rolle, jeg... Viktigste er å finne best løsning for sin familieøkonomi..
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Her er alt felles, bare mannen min som har studielån. Men siden vi er gift så ville det ikke slått meg at det var HANS gjeld. Her er alt felles gjeld og felles økonomi ))
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Studielånene blir betalt av den felles "potten" men er vår egen gjeld.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Vi deler alt av utgifter og inntekter. Så når jeg begynner å betale på studielånet mitt, kommer det også til å bli "bakt inn" i felles utgifter. Selv om han ikke har studielån.
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Er bare jeg som har studielån nå, men vi betaler det av fellespotten som alle andre regninger. Hadde jo ikke hatt samme inntekt dersom jeg ikke hadde lån ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå