Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 er i uke 35. 4 og er møkk lei.. har vært liggende siden uke 20 men nå ligger jeg hjem.e nå har feber og magevondt kommet også.. og jeg kunne ølnske så inderlig athan kom ut snart.. har jo så vondt hver dag og blitt veldig deprimert, føler at hverdagen består av å grine.... synes dere det er egoistisk å ønske å føde allerede..? jeg hadde nemlig jublet hadde den startet snart:/
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Tja... man kan vel si at det er en egoistisk tankegang siden barnet da ville vært prematurt med alle de plager og komplikasjoner det medbringer. Men tanker er tanker, og heldigvis er det ikke sånn at et ønske er nok til å sette i gang en fødsel. Og alle kan jo bli møkk lei innimellom. Så man kan jo både tenke og ønske så mye man vil. Men i det øyeblikket du begynner å gjøre noe aktivt for å sette i gang fødselen, da blir det en helt annen problemstilling.
april08baby Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Nei, det er ikke egoistisk av deg å tenke sånn. Det er lov og du kan ikke sette i gang fødselen ved hjelp av tankekraften. Hvis du derimot hadde gjort alt mulig for å prøve å sette i gang fødselen ville jeg syntes det hadde vært egoistisk. Ikke ha dårlig samvittighet for tankene dine. Lykke til videre. Husk at den som venter på noe godt venter ikke forgjeves!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 nei jeg ligger jo fortsatt rett ut for at han skal holde seg der så prøver ikke presse den frem med vilje, men over 4 uker til virker som en evighet å ligge rett ut me plagene...
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Forstår deg veldig godt. Jeg har hatt samme tankene siden uke 35. Har en bror som er født 5 uker før tiden. Ingen men eller problemer. Det er tross alt "bare" 2 uker til det ikke blir klassifisert som prematur fødsel da! Jeg har nå kommet til 10 dager før termin og er bare lei. Egoistisk? Kanskje det, men når man er sengeliggende i så mange uker sliter det voldsomt på psyken. Tror ikke det er alle som forstår hvor frustrerende det kan være. Trøsteklem fra meg. Håper det ikke drøyer så lenge for noen av oss!
Gutt igjen*på overtid* Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Skjønner deg veldig godt. Jeg har hørt veldig lenge nå at jeg kommer til å føde tidligere, men er heldigvis gravid enda(uke 38+3). Forrige barnet mitt kom i uke 33+6. Dette regner de knapt nok som prematurt, for de som jobber med dette til daglig. Lungene er modne og alle andre organer er ferdig utviklet. Babyen vil i verste fall være litt slank og regulere temp litt dårlig i starten. Så fremt babyen ikke er syk, hadde det ikke vært noe problem å bli født nå. Dessuten, klarer man ikke å starte fødsel ved ønsketenking, så hadde jo ikke akkurat kunnet klandret deg selv om fødsel startet nå. Hold ut, så kommer babyen når dere begge er klare(ja, vet det har blitt en klisje, he he). Lykke til med fødsel, uansett når den måtte komme. Vær stolt av hva du har klart til nå!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 takk for mange svar vil jo sef at alt skal være bra og han skal bli ferdig utviklet der inne men noen ganger så er det bare litt mye.. men erjo ikke så altfor lenge igjen da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå