Gjest Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Jeg er 8+4, var pà UL igjen i gàr, og vi hòrte hjertet som slo, et enormt hode :-) og en bitteliten kropp :-) Da gràt jeg, for jeg ble sà ròrt! Men, jeg er sà deppa om dagene...Jeg vet hormonene herjer og alt det der, men... Gràter ofte, og fòler pà et tungsinn. Merker jeg ikke vil ha kos fra mannen min, og er generelt rar fortiden... Kanskje det er litt ensomhet ogsà, siden jeg bor i et annet land, og ikke har blitt kjent med noen her, ingen venner,etc. Kjenner jo vennene hans, og de er greie nok de...Men de er ikke gode venner av meg...Jeg prater godt engelsk, men ikke dem. Jeg bor i Spania, og jeg prater heller ikke sà bra spansk. Flere som er litt deppa fortiden?
maria isabell Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 huff,hadde vert godt å flyttet hjem til venner og famile da:) ingen muligheter for det? ka med en del ferieturer hjem?
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Jeg trives jo egentlig godt her, og det er her jeg kommer til à bo:-) Jeg har heldigvis mulighet for à dra pà ferie til Norge ofte, men siden jeg har en datter pà 8 àr som gàr skole her, sà er det ikke bare bare à ta henne fri fra skolen. Mannen min jobber hele dagen ogsà, sà det blir vanskelig mht. barnepass.
LillaManilla Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Kjenner meg veldig igjen, har stoooore humørsvingninger, og veldig ustabil... Dette blir nok veldig forsterket om man har det på den måten du beskriver, jeg følte det veldig sånn i mitt første svangerskap, førstemann i venninnegjengen som ble gravid og følte meg veldig isolert.. Det hjelper ikke på med disse hormonene som herjer rundt i kroppen
AO3 Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Jeg er også litt deppa, humøret svinger veldig. Kan begynne å gråte av ingen ting, og vil ikke nødvendigvis motta kos eller kjærtegn av samboeren min bestandig. Jeg bor også på et sted hvor jeg ikke kjenner så mange og jeg har ikke noen vennekrets rundt meg. Jeg bor ikke i utlandet nå, da, men jeg har gjort det før, så jeg vet hvordan det er. Det er ikke så greit bestandig, men det kommer seg etterhvert. Jeg tror nok det følger med de endringene kroppen din går gjennom for tiden. Har du hatt problemer med depresjon tidligere? I tilfelle ville jeg snakket med legen om det.
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Ja det kan vaere tòft à bo i et fremmed land og ikke ha venner eller familie rundt seg. Synes det gàr bedre nà enn i starten, men enda har jeg deppa-dager... Det er ogsà ensomt à ikke kjenne sà mange eller à ikke ha en vennekrets rundt seg. Sà jeg forstàr deg veldig godt! Ja jeg har vaert deprimert tidligere, i flere àr faktisk. Begynte med antidepressiva, og det ga meg et nytt liv. Sà trappa jeg forsiktig ned, og slutta helt i januar i àr. Ogsà ble jeg gravid, noe som var planlagt, og sà havner jeg sànn halvveis nedi kjellern igjen...hehe...:-) Jeg skal hòre med legen min om dette neste gang jeg skal dit!
ChellBell - har født! Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Jeg flyttet akkurat fra Spania og var i helt samme situasjon som deg. Det aller beste rådet jeg kan gi, og som er SUPER viktig: Lær deg spansk!!!! Du vil føle deg så mye mer inkludert når du kan språket, vet hva andre snakker om og du får en mulighet til å komme deg litt ut og møte andre (hvis du tar en spanskkurs der du må møte opp på skole et sted).
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Ja har gàtt pà spanskkurs, og kan à prate litt og forstàr en del, hvis de prater rooolig og enkelt. Men jeg bor i Valencia, og her prater de et annet spràk, som kalles valenciansk. Det blir nesten som norsk og samisk :-) Skal begynne pà kurs snart igjen, men fòler det blir nytteslòst siden de aller fleste foretrekker à prate sitt eget spràk og ikke spansk. Mannen min prater heldigvis spansk da, familien ogsà. Men vennene skal pà dò og liv prate valenciansk. Men det blir vel enklere etterhvert :-) Mà bare smòre meg med tàlmodighet!
ChellBell - har født! Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Hehe, så morsom! Jeg bodde i la Patacona i Valencia (på stranden) ) Men de fleste snakker jo ikke Valenciansk i Valencia.. det er bare de gamle.
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Jeg bor ikke i selve byen valencia, men i valencia distrikt, ikke sà langt unna byen. Her prater de i allefall valenciansk, unge og gamle. Kanskje vi fàr flytte til byen :-) Mannen min er fòdt og oppvokst i valencia by, faren ogsà, de prater spansk, men kan valenciansk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå