BabyButterfly<3fødeklar Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Hei! Vet at jeg har lavt blodtrykk og blodprosent. Kan dette ha noen sammenheng? Ligger på sofaen, og plutselig blir det tyngre å puste og hvilepulsen blir veldig høy... Noen som vet årsaken? Evt om det er noe jeg kan gjøre for å unngå dette?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 kanskje du må prøve og legge deg på siden.At ungen presser på deg viss du ligger flat på ryggen.
BabyButterfly<3fødeklar Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2008 kanskje... men det hender også når jeg sitter, så tror ikke det kan være årsaken alltid..
Mini nr 2 i mars Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Jeg vet ikke årsaken, ville bare si at jeg har det akkurat på samme måte! Plutselig føler jeg at jeg ikke får puste og pulsen går opp! Kjenner skikkelig hjertebank, og det er ikke spesielt behagelig! Nesten som om noe trykker på hjertet..Kan komme når som helst! Jeg har da ikke lavt blodtrykk eller blodprosent som jeg vet om....
lana<3 Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Når du har lite jern i kroppen som du har kan du bli tungpustet og få hjertebank. Det er fordi jern transporterer oksygen rundt om i kroppen, dermed når du har lite jern må hjertet pumpe raskere for å få like mye oksygen rundt siden det er så lite jern som kan transportere det.
Gollegompen Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Fikk beskjed av manuellterapeuten min at dette kan være en form for hyperventilering. Så det hjelper ihvertfall for min del å puste i hendene eller en pose.
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har også en god del hjertklapp og hyperventilerer samtidig (ikke sånn volsomt da) Den voldsomme hjertebanken er utrolig irriterende, men tror ikke det er farlig, jeg har hatt dette siden 1 trim.. Har også ligget på lavt blodtrykk hele tiden, men min jern beholdning er det i alle fall ikke noe i veien med, så for min del er det ikke det som gjør det. Sikkert bare sånt som man må ta med:) Jeg tenker optimistisk at jeg kunne hatt verre plager.. hehe
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Kjenn på magen din om den blir steinhard når du føler det sånn... da kan det være en kynner på gang....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå