<3 + <3 + ? Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Gutten min ble 1år for ei uke siden, og han er mildt sagt tverr om dagen. Ingenting er bra, vil ingenting, verden raser sammen for den minste ting. Dagens beste var da han skulle smake på brødskiva mi (er skikkelig matvrak) og det fikk han, men så ville han ikke ha likevel. Ok, jeg spiste opp den selv. Men da ble det virkelig tordenvær, så innmari sinna...............og vi har mange sånne episoder i løpet av en dag. Er det grensetesting og trass dette her?? Jeg tror jo det, for han skriker som han er sint (samler liksom krefter for å skrike høyest mulig), ikke som han har vondt noe sted. Synes likevel det er litt tidlig, han er jo ikke gamle karen. Jeg pleier bare å si ok, neivel, javel eller noe sånn, så får han bare skrike. Pleier å gi seg fort når han ikke kommer noen vei med det. Hvordan takler dere andre sånt?
Stratos med 3 barn Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Åhhh sånn var min å Ga seg etter hvert. Gjorde som deg jeg.
wirre;o) Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 tenk så fortvilet du ville blitt om du ikke hadde kunne sagt det du tenkte. og tenk så skummelt det er med disse følelsene sinne, frustrasjon, raseri osv når en ikke vet hvordan de skal takles. jeg tar lillewirre opp og snakker med henne rolig og prøver å trøste henne. Det kan ta en time før hun roer seg om hun ikke får det som hun vil. men så handler det jo litt om å velge sine kamper også da;o)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Tror det er helt vanlig, og kalles vel "den første trassalder" eller noe sånnt Vi har også hatt sånne perioder, første ved ca ett år. Men min kar gav seg ikke så lett, han begynte med sint/fornærmet hyling, og hvis jeg overså det, gikk det etterhvert over i gråt. Virket som han glemte helt hva han var sint for, men fortsatte å gråte. Så jeg har som regel tatt i bruk avledningsmetoden. Først overse litt, deretter få oppmerksomheten hans over på noe annet sånn at han sluttet å skrike. Selv om han ikke er like "vrang" hele tida, har han siden første periode med "trass" vært mye mer bestemt på hva han vil og ikke vil, i forhold til før. Men det er vel naturlig, de vokser jo og skal jo begynne å oppdage at de har en egen vilje
Mamma til to tette Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Har snart en ettåring her og det er trass, trass, trass hele dagen. Tror og håper det er en fase ja. Tror pga at han nå kan gå rundt ved å holde seg så har det åpnet seg en helt ny verden, samtidig får han høre mer nei enn tidligere fordi han nå rekker opp til absolutt alt "ulovlig". Samtidig virker det som han blir litt frustrert over at jeg ikke alltid forstår hva han vil, han har jo ikke noe særlig språk utenom "der, der" og så er det opptil meg å gjette hva han mener. Når jeg tar feil så blir han avogtil illsint. Samtidig er han inne i en veldig klengete periode, vil bare være oppå meg hele tiden så hvis jeg må gjøre noe annet så blir han lei. Så mye skrik og skrål i hjemmet for tiden, noen ganger må jeg bare telle til ti og så starter vi på nytt.
<3 + <3 + ? Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2008 Det er klart han er frustrert og fortvilet over ting, han gjør det jo ikke for å være ekkel, men guuud så lei man kan bli. Godt poeng at man må velge sine kamper, bare det at mye av anfallene her ikke er resultat av "kamper", f.eks. får ikke hele neven inn i munnen så da blir jeg kjempesint. Men, men.....det går da vel over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå