Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 har ei bekjent som er gravid i 8.mnd og som jeg nå har funnet ut at har tatt kokain 3 ganger i svangerskapet... hun har vært på ultralyd 5 ganger... 3 ganger tidlig i sv.skapet og 2 ganger senere for å sjekke bare at alt står bra til, noe det gjør.... derfor sier hun at det ikke har vært farlig at hun har gjort det... er jo redd for at hun skal fortsette frem til en fødsel, men dette får jo ikke jeg styrt... er det noe jeg kan si eller gjøre for at hun ikke skal gjøre dette mer?????
januarsurprise Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Du kan jo si at du vurderer å ta deg en prat med barnevernet... Ellers kan det jo være en mager trøst for deg at kokain er mindre skadelig enn alkohol for fosteret.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 men det vil jeg overhodet ikke fortelle henne... at det er mindre skadelig altså... får så vondt av å tenke på det... at hun ikke bare kan holde seg disse mnd hun har gått og den siste mnd hun har igjen liksom... men virker som siden alt har gått så bra på ul og babyen hennes vokser som den skal så er liksom alt i orden... arg... trist å ikke få gjort noe altså barnevernet kan vel ikke trå til før barnet er født???
TrustNoOne (but Me) Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Hvis damen på egenhånd ikke skjønner at det hun gjør er totalt stupid, er det dessverre lite du kan gjøre. Du kan sikkert informere henne opp og ned og i mente om alle farene hun utsetter seg selv og fosteret for, men når man er tett nok til å ta kokain i utgangspunktet, er det nok en tapt sak gitt. Lyspunktet må være at du er klok nok til å unngå møkka!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 jeg kjenner nydelige, sunne, gode og ryddige par som ønsker seg barn mer enn alt gods og gull i verden. De vil kunne gi barnet all den kjærlighet og omsorg det kan ønske... Gi den beskjeden til henne, du- så kan det hende hun skjønner hvor uskikket hun egentlig er. Hun fortjener det ikke rett og slett
januarsurprise Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Jeg mente absolutt ikke at du skulle fortelle henne det, nei. Det har vel hendt at gravide har blitt tvangsinnlagt for å holdes rusfrie pga frykt for skade på barnet/at barnet blir født abstinent. Men din venninnes misbruk kommer nok ikke under denne kategorien. Men når barnet er født da? Skal hun fortsette og snorte? Vil jo ikke akkurat påstå (selv om det er et motedop og maaaange bruker det) at det er det mest forenelige med å ha barn man skal ta vare på... Har hun ikke tenkt å legge om livsstilen?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 JEG holder meg langt unna slikt... jeg røyker faktisk ikke engang... men eneste jeg vet er at hun har hatt et stort problem med narkotika før og siden hun bare har gjort det 3 ganger på 8 mnd sier hun at hun er stolt over seg selv... vet ikke litt hva jeg skal svare på det engang... jeg tror nok ikke hun vil bli en dårlig mor, men kanskje hun bare trenger å se babyen in real life før hun våkner opp.... men vil babyen ha tatt mye skade da?= hvis det er noe mulighet for det så kan jeg vel evt ringe anonymt til barnevernet?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 som sagt kjenner jeg henne ikke sååå godt.. men allikevel tror jeg faktisk bare hun trenger å se babyen og at hun da innser hva hun har skapt og da slutter... hun sier bare at hun ikke føler noe spesielt morsfølelse enda og derfor har skeiet ut disse tre gangene... men vi alle vet jo at morsfølelsen kommer for alle når babyen er født... nei får krysse fingrene for at alt ordner seg da... føler ikke at jeg helt kan komme med pekefingeren heller siden jeg ikke kjenner henne så godt
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 Hun har jo allerede sett babyen på UL, jo! Hva mer trenger hun? Jeg ville faktisk ha ringt barnevernet sånn at de kunne teste henne jevnlig. Selv har jeg ei venninne som har røyka (sigg) gjennom hele svangerskapet. Hun skal føde om en måned, og lurte veldig på hvorfor ungen ikke hadde vokst noe de siste 7 ukene. Jeg blir kvalm, og mener sånt er barnemishandling selv om ungen ikke er født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå