Gå til innhold

Varmer dere opp barnas flaske i microovn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Leser flere steder at flasker ikke bør vares i micro, men syns stadig jeg ser foreldre som gjør det. Er det forskjell på hva som skal varmes? For meg er det nå i første omgang snakk om MM som far skal gi når jeg unner meg "en kveld fri" ;) Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi varmer mme i micro på nattan fordi han skriker så fælt og skal ha mat med en gang. men når det ikke haster så ille, varmer vi opp i vannbad. kan ikke tenke meg at det er så veldig farlig, men man må jo passe på at det ikke blir for varmt! i én micro kan det holde med 30 sek, mens andre trengs det 1,5 min. så sånn sett er det jo enklere å varme opp i vannbad.

Skrevet

Her finner du info om oppbevaring og oppvarming av morsmelk.

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=29

Dersom dere skal bruke morsmelkerstatning kan de ferdigblandede varmes i micro (i flaske uten tut) og dersom dere bruker pulver kan dere varme flasken med vann først og tilsette pulveret etterpå ;-)

Skrevet

ja der ser du, lærte noe nytt idag jeg og=) trodde det var greit å helle i pulveret først jeg.. men da vet jeg jo det nå!

Skrevet

Ja, bruker MMe, er viktig å riste godt slik at evt. "varmebobler" løses ut (eller hva jeg skal si=P)

Skrevet

Blander 50/50 kaldt og varmt kokt vann. sånn at det får en passe tempratur før jeg tar pulveret oppi. (har et litermål med kaldt vann stående i kjøleskapet, så er det bare å fyre opp vannkokeren når han vill ha mat).

men ja bruker microen av og til, det hender ;). tror absolutt det ikke er farlig å bruke microen av og til, det var trossalt det de gjorde på fødeavdelingene før ;)

Skrevet

Selvfølgelig kan han varme den i microen, må bare passe på at den ikke blir for varm.

Skrevet

Har ferdiglaget MME stående i kjøleskap og varmer i micro :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...