krepsen75 Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 1 Har noen brukt prevensjonsmiddelet Nuva-ring - og kan dere fortelle meg åssen det virker? Fordeler, ulemper osv. 2 Jenta mi på 6 uker sovner ved puppen. Tar henne opp, hun raper, sover fortsatt i armene mine. Jeg holder henne litt - og legger henne ned i vogga. Da VÅKNER hun ALLTID etter en liten stund. Har noen tips til meg for å få henne til å sove videre??? Hun tar ikke smokk, bare brekker seg av den. Har prøvd alle typer som fins.
selfangerkjerringa Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 1. min søster bruker Nuva-ring og er kjempefornøyd. Jeg er litt usikker på hvordan den fungerer i praksis... men er det ikke en ring hun putter oppi og skifter en gang i mnd tro? 2. aner ikke... prøv å gi kortere, men oftere måltider? eller bare la henne sove til puppen det er så koselig atte, hehe
krepsen75 Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2008 Hun får melk så ofte hun vil. Enig, det er veldig koselig når hun sovner på fanget mitt, men veldig irriterende når hun våkner i vogga etter bare 1 minutt...
wirre;o) Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 1. aner ikke noe om hva det er engang.. 2. legg en genser eller ett plagg du har mot puppen i vuggen hennes, så det fortsatt lukter mamma. Og pakk godt rundt henne. De fleste babyer liker å ha noe lunt mot ansiktet f.eks en bamse eller en myk koseklut. Dersom det ikke er kaldt der du ammer kan du ta av henne sokkene så holder hun seg våken litt lenger, dersom du masserer under føttene hennes eller i håndflaten hennes vil hun fortsette å suge, for der har de små sugereflekser;o) og 3. uten at du har spurt om det. Nyt tiden der hun ligger på fanget ditt og sover, det kommer fort nok dit at hun ikke har ro i rompa til å sitte mere enn tre sek av gangen på fanget ditt..
selfangerkjerringa Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Hehe, minsta vår gjorde det samme... eneste trøsten jeg har å gi er å prøve å nyte det mens det varer (herregud så forte de blir store) og at det går seg til etterhvert... har du vurdert MeiTai eller no sånt? Da kan du bære henne rundt inntil deg mens du gjør andre ting i huset Knytt på deg bæresjalet eller MeiTaien og sett deg til å amme. Når hun sovner/er ferdig putter du bare puppen inn i bh'n, mens barnet forttsatt ligge tett inntil brstet ditt og sover mot kroppsvarmen din Da slipper du jo å legge henne fra deg til ei kald vogge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå