Gå til innhold

Spiser dere mye snop?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lever egentlig ganske sunt, trener mye, spiser mye grønnsaker, frukt, fisk og kylling og drikker masse vann.

Men jeg klarer ikke å holde meg unna snop, prøver å holde meg unna i ukedagene, men sprekker ofte.Har alltid vært en søtmums men trodde jeg skulle klare å endre dette når jeg ble gravid...

Spiser endel sjokolade, og drikker 1-2 glass med pepsi max hver dag.

Vet jo at det ikke er bra å få i seg så mye sukker, men det er jo viktig¨å kose seg og...

Hva mener dere?Spiser dere mye snop?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg spiste SÅ mye snop før jeg ble gravid! Hele tiden gikk jeg og småspiste sjokolade og annet godis..:P

Men etter at jeg ble gravid har jeg ikke hatt lyst på verken sjokolade eller annet godteri! Det er helt rart, men egentlig ganske greit da!:P hehe...

Men har spist VELDIG mye grønnsaker etter at jeg ble gravid da... helomvending kan du vel si..hihi...:D

Skrevet

har samme problemet,kunne spist mangen kilo sjokolade om dagen! får store barn (arvelig) så bør ikke spise fett eller sødt....jordmora bad meg kutte ut alt sødt....det er grusomt,tenker på sjokolade heeeele tiden,verre en å slutte med røyken og det var vanskelig...

Skrevet

Nå når jeg er gravid greier jeg bare ikke å holde meg! Spiser snop hver dag! Får dårlig samvittighet for barna, men jeg bare mååå ha! Ikke sjokolade, men sure ting!

Skrevet

huff jeg har fått helt dilla på kvik lunsj..hjelp:(

prøver å skjerpe meg..men spiser ca en halv til en hel om dagen:(

ikke hveeer dag altså..men ofte ehh

Skrevet

godt å se at ikke bare eg sliter her...viss noen finner sunn erstatning for snop så si i fra...

Skrevet

Aldri vært mer glad i sjokolade enn nå.... heilt sykt. Kunne døtta innpå is å sjokolade heeeele dagen om jeg fikk lov. Vanskelig å la være når det er i hus, så her må vi bare rett å slett kjøpe minst mulig av den slags i hverdagene.

Skrevet

Jeg var avhengig av pepsi max før jeg ble gravid, og små spiste stadig noe godt. Nå klarer jeg ikke tanken på pepsi max, vil bare ha vann.... tussete etter vann. Har mistet lysten på snop, men skulle jeg spise noe snop så må det være surt..... :) Men har fått dilla på frukt...

Måtte le da legen min sa jeg måtte holde meg unna sukker.....

Får bare være glad så lenge det varer :)

Skrevet

hehe...:P Sant det ja, må være glad så lenge det varer...:D

Skrevet

Jeg var veldig sunn i begynnelsen, nå er jeg i uke 26 og spiser godteri hvis jeg føler for det. Akkurat de siste dagene har jeg ikke hatt lyst på noe, men når det kommer så forer jeg på den. Må ha det, bare må ha det. Fnysen på sukker innimellom. Gjør jo ingenting med litt sukker, man skal jo kose seg også, ikke være kjempefanatisk.

Skrevet

jeg har vært ganske flink å holdt meg sånn tålig i ukedagene, men ikke helt hehe.. men det kan gjerne gå noen dager før jeg får lyst på snop. men når jeg først får det søtkicket så er det gjerne en del på en gang;P hehe.. men det er bedre å spise litt søtt i ny og ne enn å nyte røyk og alkohol i et svangerskap;) sånn ser jeg på det hehe. i hvertfalll når man har slutta med begge deler.

Skrevet

bytt ut godis med frukt. frukt er så godt. når jeg er i butikken og er sukkersugen, kjøper jeg meg enten kiwi, pære, eple eller appelsin. sukkert i dette, men så mye sunnere og like godt + at man ikke blir kvalm:)

Skrevet

jeg spiste mye snop før svangerskapet,nå spiser jeg bare grønnsaker og frukt+sunn mat,blir kvalm av alt annet:P hihi,men is må jeg ha hver dag:)

Skrevet

Huff ja :-P

Alt for mye..

Men slutta og spise godteri og drikke brus for 2-3 dager siden, kasta alt etter påsken for og få det bort ellers hadde jeg spist det :-P

Hadde ikke lyst på godteri tidlig i svangerskapet pga kvalme o.l men nå som kvalmen er borte er lysta tilbake..

Men når jeg får lyst på godteri nå så lager jeg heller ei skål med druer, banan, eple o.l og det hjelper faktisk litt, men det som hjelper best er og ikke ha det i hus for da bare MÅ jeg ha...

Skrevet

jeg sørger for å spise årntli mat før jeg handler, for da er jeg ikke så snop-sjuk. jo mindre det er i huset jo bedre er det. for å la det ligge i skapet det klarer jeg ikke.

men så kjøpte jeg oboy.... å nå drikker jeg oboy-melk i hytt å pine her. eller spiser pulveret med skje for få litt sjokkis.... skal definitivt ikke kjøpe mer nå nei.

sist orket jeg ikke tanken på snop, da ville jeg mye heller spise gulrøtter og frukt. kunne godt hatt den "bivirkningen" denne gangen oxo.....

Skrevet

hehe, ja lurt å ikke kjøpe noen slike fristelser. siden jeg har blitt gravid har jeg sagt til typen at eneste brus han får kjøpe er cola (fordi det like rjeg ikke). så da slipper jeg å bli fristet:) og spiste en sjokolade før ul, for å få en aktiv baby på ul. skal på 2 ul til, så da skal jeg også spise sjokolade:)

Skrevet

Til deg anonyme som hadde dilla på frukt og grønt sist, fikk du gutt eller jente?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...