Lisa & lille Noah<3 Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Vil lage selv, men har aldri laget det før... Kan jeg bruke jordbær som har vært fryst? Og hva i alle dager har man inni? Er kjøpe bunnen grei?
Mille** Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Hvis du skal kjøpe bunn så kjøp på bakeri, butikkjøpt er ikke godt!! Jeg pleier å ha jordbær man får kjøpt i frysedisken på kaken, lar de tine på papir først. Pleier å dynke med ananassaft, og ha banan, jordbær og ananas mellom lagene + krem. Pynter med jordbær, druer, ananas og krem. Jeg får alltid skryt for bløtkaka mi, både av barn og voksne. )
meg & to små vampyrer Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Man har vel sukkerbrød og krem. Fyll etter smak og behag:) Og så bare fyller du som du vil og har masse krem over og inne og rundt og overalt, he he:)
Nusse_83 Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 ellers er det nydelig å ha bringebærsyltetøy rett på bunnen, og syltetøy blandet i kremen. banan skiver og kanskje litt vaniljekrem. bjørnebær er også kjempegodt i bløtkake
Mayken Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Jeg er ikke så glad i syltetøy og hermetisk frukt, så jeg pleier å lage den veldig enkel. Kjøper ferdig jordbærgele og vaniljekrem i butikken. Så legger jeg et lag vaniljekrem og gele mellom hver del og har krem utenpå kaken til slutt.
Mamsen87 :) Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 kan nesten ha alt mulig i en bløtkake.. jeg pleier og lage bunnen selv, syns den er bedre.. sånn gjør jeg det: bunn-vaniljekrem-jordbærsyltetøy-piska krem så det samme igjen.. altså bunn-jordbærsyltetøy-piska krem. så bunn med piska krem på toppen.. piska krem rundt sidene.. er maange måter og gjøre det på, så får bare prøve deg frem nesten;) bruker forresten jordbærsyltetøy på sånn flaske til å klemme ut.
Mamsen87 :) Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 haha, feil! andre laget er bunn-vaniljekrem-jordbærsyltetøy-piska krem! samme som første.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. mars 2008 Oj, vaniljekrem og krem på samme kake, blir ikke det veldig kvalmende? Jeg er helt borte når det gjelder bløtekaker, liker det ikke selv... Tusen takk for tips:)
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 27. mars 2008 Jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal få laget den kaken jeg:P Er vaniljekrem sånn tykk gul gugge? Kan jeg gjøre slik-> sukkerbrød,vaniljekrem,delte jordbær (krem?) i 3 lag og så krem på toppen med jordbær og raspet sjokolade? Eller? Må tydeligvis ha dette inn med sugerør:P
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 Det kan du. Mmmmm... hørtes godt ut!!!
Mamsen87 :) Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 ja, vanilje krem er sånn kjukk gul sak ja;) får kjøpt det på matbutikker;) kaka der hørtes veldig god ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå