stabeist Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Har langt hår, og sliter som sagt med skikkelig tørt hår...pluss at det floker seg bak *arg*. Har DU et godt tips om et produkt som hjelper...eller bare et sabla godt kjerringråd til meg? Har brukt sunsilk sin hårkur til nå. Jeg har også begynt å miste litt hår pga jeg fullammer min 4 mnd sønn...har hørt at det er rundt om denne tia hormonene slår litt krøll..............
mamman til to gutter Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Klipp av det slitte hos frisør og få anbefalt ordentlige frisørprodukter som passer til håret ditt! Koster, men er mye bedre for håret ditt...
På vei igjen <3 Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Jeg bruker redken sin heavy cream hårkur. Den er veldig god. Joyco har også veldig bra kurer til langt tørt hår. Kjøp frisørprodukter, de tørker ikke ut håret slik som butikksjampoer gjør...
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Jeg kjøpte meg KMS moistrepair for slitt hår (hvit flaske med blå logo og kork) for frisøren. Brukte den hver hårvask de 3 første ukene. Nå holder det med ca 1 gang i uka. Har aldri vært borti hårprodukt som har hatt så br effekt. Nå er jeg hekta.
katlinka Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Kjøp en god hårkur hos frisøren, jeg bruker Wella SP sin hårkur for tørt hår; den gjør underverker. Det koster litt ja, men frisørproduktene er kjempedrøye og vel verdt pengene.
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Klipp bort det slitte. Er ingen produkter som hjelper for helt slitt hår. Også kutter du helt ut med butikk produkter, og kjøper deg en ordentlig shampo, balsam og kur hos frisøren. Er dyrere, men verdt det for håret. Dessuten er de produktene mye drøyere enn butikkprodukter, så du har de mye lenger! Når du skal kure håret ditt, så vask håret først 2 ganger med shampo, så håndkle-tørker du håret ditt godt før du tar i kur. Ikke bruk balsam før hårkur, da balsamen lukker skjellaget i håret ditt, så kuren ikke trekker seg inn. Håret mister man ikke pga amming, men fordi når man går gravid så mister man ikke det håret man skal miste ellers. Man mister vanligvis opptil 100-150 hårstrå om dagen, og når man går gravid gjør man ikke det. Derfor mister man alt det håret man skulle ha mistet, når babyen er ute. Da ser det ut som man mister mye mer hår enn man skal. Derfor får man ofte så tjukt og fint hår når man er gravid også.
Amabolla Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Trenger litt mer konkret info om håret ditt for å gi nøyaktige råd,men litt info kan du få: Krøllete hår er mer naturlig tørt/flokete enn rett hår. Gjelder også fall. Når man har langt hår så er ofte det underste håret i nakken mer slitt enn det øverste. Dette pga hestehale,friksjon mot tøy og mot hud. Ofte er det lurt å klippe dette kortere. Striper du håret lysere så unngå striper i underhåret da dette gjør det mer flokete. Fine kjerringråd: sov med flette og ha putetrekk av silke. Mindre friksjon. Det å miste hår begynner ofte for fullt ca 3 mnd etter fødsel og har ikke noe med om du ammer eller ikke. Det er hår som skulle ha falt av mens du gikk gravid som nå detter av. Dette varer noen mnd og kan også gi floker. Men slapp av det vokser ut igjen:) Når det gjelder produkt behandling så bruk en god shampo og balsam-dette er alfa omega. Det er mange som kjøper dette på butikken og kur hos frisøren og tenker at kuren er viktigst-men det viktigste er det du bruker mest-og det er shampo og balsam. Helst så skal du kjøpe alt hos frisøren som er anbefalt din hårtype. Uansett hvordan man vrir og vender på det så er butikkprodukter laget på en slik måte at det skal være billigst mulig. Mye parfyme for "velvære" og mye silikon for at håret skal se glansfult ut uten å pleie. Kur skal du bruke helst 2 ganger i uka. Bruk en børste med naturhår. Unngå føn og glattetang. Vinteren skaper mye statisk hår-dermed floker.
Pooosi Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 ser at alle anbefaler deg å kjøpe frisørprodukter, det er jeg helt enig i, men jeg bestiller de samme produktene på nettet for en billigere penge. Sjekk ut lookfantastic.com el. balsam.no :)
stabeist Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. mars 2008 Håret mitt er langt/halvlangt....farger det ca 3-4 hver mnd (har brunt hår, men farger det i en litt mørkere nyanse for å skape litt liv i det). Det er tykt hår (sier alle frisører jeg møter). Som sagt er det nå tørt og til tider mye floker. Vet at vinteren skaper mye tørt hår...de siste dager har jeg vært veldig statisk (kaldt og fint vær). Hvilke produkter bør jeg da velge? Tenkte å bestille enten på strawberrynett el blivakker.no Skal gifte meg i slutten av mai, så det er litt kjipt å møte opp med dette håret. Det er også derfor ikke jeg har klippet det pga frisøren ga streng beskjed om ikke å røre det før jeg skal på prøvetimen.......
klg,2 boys now:) Skrevet 27. mars 2008 #10 Skrevet 27. mars 2008 kjøpt deg s facktor serien til tigi.colour savvy shampo og condiner.og som nevnt over bruk naturbørste.unngå hårstrikk så mye du kan.å sov med flette hjelper mye det å.å kur det godt innimellom med kur fra frisør.f eks serious condiner fra s facktor.ikke noe butikk produkt...fy fy..hehe
cherry coke Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 Anbefaler også Biosilk eller Osis+ magic gloss. Det er anti-frizz serum som du kan bruke i både vått og tørt hår. Ha det i tørt hår , blir håret glansfullt.
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 27. mars 2008 #12 Skrevet 27. mars 2008 Men du kan jo bare stusse det så vidt det er i tuppene? Hvis du gjør det nå, så er ikke håret så "nyklipt" da.. Redken sin All soft serie er veldig bra. Tige, Bed Head, Joico er også veldig bra. Og kerastase..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå