Gå til innhold

Starte med Melk istede for mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt er 11 mnd, jeg vil da begynne å gi han lettmelk i stede for mme. Hvordan gjør jeg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke anbefalt før 12 mnd da..

da jeg skulle begynne med det på storebroren.. jeg hadde gitt vann til måltidene jeg da siden jeg ammet ellers..

men begynte bare å gi han melk i koppen jeg i stedet for vannet.. og det gikk helt fint det.

Skrevet

Jeg begynte rett på melk med elsdte gutten min da han var 11 mnd. 10 år siden, så husker ikke helt, men skal prøve:) Tror jeg varmet den til lunken og begynte med litt om gangen for å se. Jeg skjønte ikke helt vitsen med å begynne mme for kun en mnd. Tror 12 mnd er satt som en grense, men om de begynner når de er 11 eller 13 mnd kan da umulig være spille stor rolle. Prøv forsiktig, så merker du fort om han reagerer.

Skrevet

Jeg fikk vite på helsestasjonen at det var helt greit og begynne i det små litt før de ble 1 år, så lenge det ikke var noe allergi i familien. Vi varmet den litt...

Skrevet

Min svigermor fortalte det at hun brukte KUN vanlig melk til første ungen sin... og ingen skade skjedd.... Han ble så dårlig av mme, så da prøvde hun vanlig melk utblamdet i vann, og det gikk helt fint...... Dette er da 26 år siden da, og alt har blitt litt mer "trangsynt" siden da.. Nå virker det jo som alt de gjorde før er feil.. Men det ble jo folk av de og.. he he... Jah, så det eg sku fram til var at det går nok veldig greit :-p

Skrevet

takker for svar:-)

Men jeg skal ikke blade melken og mme sammen?

Skrevet

her har alle barna mine startet med lett melk i 8-9 mnd alderen.

ikke det som er annbefalt kansje, men ingen har tatt skade av det:)

de ville ikke ha mme mere, så da ble det melk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...