Gå til innhold

valget mellom vaginal & KS fødsel........

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har kjempet i 7 mnd for å få keisersnitt, av personlige årsaker!!! og endelig i februar fikk jeg innvilget ks=)

nå er det bare 2,5 uker igjen og jeg skal legges inn siste 14 dager, fortsatt av personlige grunner!

til tross da for at vi fikk innvilget ks, så jobber di på spreng for å overtale meg til å føde vaginalt alikevell....

jeg er såååå usikker altså, og jeg må si jeg syns det er unødvendig av di å mase på meg på den måten!

jeg er førstegangs fødende, så jeg vet vel egentlig ikke hva jeg går til-noen av delene!

men jeg har hatt samtale, å jeg vet ks er mere smertefult etter fødsel, og jeg vet vaginal fødsel er det beste for barnet!!!

men i min situasjon, føler jeg at jeg må være litt egoistisk- og tenke på meg selv!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du sier det er personliger grunner, skal jeg ikke spørre om hva som gjør at du vil ha KS.

Men hvis du føler det er det som er rett for deg, syns jeg du skal stå på det! Å du har jo fått innvilget KS av en grunn..har jo skjønt at det ikke er den enkleste ting i verden.

Har du tatt en kikk på ks-debatten her inne?

Sikkert mange erfaringer du kan lese/dele der.

Lykke til! :)

Skrevet

syns det er horribelt at de maser på deg jeg....

personlig så ville ikke jeg valgt keisersnitt foran vaginal om det ikke ble helt kritisk... men du må jo få lov til å ta KS om det er best for deg....

lykke til iallefall

Skrevet

De maser nok på deg fordi de vet at det er det beste for barnet på mange måter og ønsker derfor at du skal føde vaginalt.

Du må jo finne ut selv om du klarer en vanlig fødsel eller om du vil fullføre KS du har fått innvilget.

Jeg kan ikke uttale meg om du bør være egoistisk (som du selv sier) og tenke på deg selv eller om du kan føde vaginalt. Dette er det du som vet hvorfor du vil dette. Det er jo heller ikke bra å være helt vrak etter en fødsel,fordi en har gjennomgått en fødsel enn ikke ønsker.

Det du kan gjøre,er å få vite nøyaktig hva de kan tilby deg,hvis du føder vaginalt og ta et utgangspunkt i det,da har du i alle fall satt deg inn i det.

Lykke til,uansett valg

Skrevet

Jeg hadde også ks med førstemann pga fødselsangst, og i tillegg lå hun i sete.

Men huff så slitsom det var å få det gjennom....Det gikk egentlig fort da vi først kom oss så langt som til samtalen på sykehuset, men det ble ikke bestemt dato for ks før 14 dager før her heller tror jeg...så skjønner så godt hva du går gjennom.

Ikke la de overtale deg!! Jeg hadde ks og det var en kjempefin opplevelse!!! For oss alle!! Så det kan jeg anbefale deg!!! :-)

Jeg er nå på vei med nr2 og har blitt lovet ks allerede, ble det på først kontroll hos jordmor. Så da vet du iallefall det hvis dere får flere barn. Da hører de på deg ganske fort!! :-) Lykke til!!! :-)

Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan det er... Og de kommer til å fortsette å mase for sånn er de bare. - Som om de ikke stoler på at du er oppegående nok til å ta en avgjørelse som er best for deg selv og baby. Og som om det bare plutselig falt deg inn en dag du våknet at du ville ha KS uten noe særlig grunn til det...

Jeg velger å ikke amme av personlige grunner og det spiller ingen rolle - jeg får også pes fra alle, så jeg vet akkurat hvordan det er. Men stå på! Ikke la noen få deg til å føle at du ikke setter baby først bare fordi du velger dette. :o)

Skrevet

De maser ikke, de vil bare forsikre seg om at du er informert. Så du ikke blir overrasket seinere

Skrevet

Hei:o)

Jeg har hatt en tøff vaginal fødsel og har også hatt keisersnitt en gang..

Jeg anbefaler keisersnitt på lik linje som vaginal fødsel.

Jeg var værtfall kjempe glad jeg valgte det andre gangen:o)

Skal sies jeg var i dårlig form lenge etter første fødsel pga stort blodtap og ikke noe blodoverføring.

Det var selvsagt vondt etter keisersnittet også. men det var på en helt annen måte.

Og i tillegg så var jeg sterk sykisk og i fin form ellers, noe jeg ikke var etter min første tunge fødsel pga hva jeg gjennomgikk.

Skrevet

Heisann jeg har prøvd begge deler.Tok ks sist gang , var uheldig og fikk blodforgiftning, men utenom det så angrer jeg ikke ett sekund på at jeg valgte ks...Hadde valgt det igjen...

Skrevet

Nå har eg ikkje noko tanker om kva du skal eller ikkje skal.

Men vær klar over at du frivillig påfører kroppen din "stor skade."

Du får eit arr for livet, og da tenker eg ikkje på om den synes eller ei.

Men det er alltid ein risiko med så store arr - med tanke på arrdannelse og slikt.

To av mine venninner har så store arrdannelser at dei ikkje er anbefalt å få fleire barn. Dette er arrdannelsene i livmora altså, ikkje dei som vises utenpå.

No har dei to barn begge da, men det er alikevell litt sårt.

Ønsker deg lykke til uansett kva du velger eg. :)

Skreiv ikkje innlegget mitt for å dømme dei som velger ks, men ville berre informere om at det kan ha verre konsekvenser med ks, enn akuratt kor formen er akuratt etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...