Honningmelon Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Faren min er veldig plaget av psoriasis, spesielt på hendene. Nå er det så ille at han smører seg og må gå med hansker. Er sykmeldt, og klarer ikke skjære brødskiver selv en gang. Det er ingenting av kremer og salver som hjelper noe særlig. Er det noen her som har noen tips som han kanskje ikke har prøvd?
dione Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Ja det er en medisin som heter embrel som skal gi fantastiske resultater for mange. Men den er svært dyr (pasienten får den gratis da selvsagt, men den koster helsevesenet opptil et par hundre tusen i året) og gies bare om pasienten er veldig plaget. Den kan selvsagt kun skrives ut av spesialist.
dione Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Om faren din er så syk at han er sykemeldt burde han nok undersøke mulighetene for å få denne medisinen.
klaes22 Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Helt personlig så tror jeg at det hjelper med masse c-vitaminer, for jeg tror at psoriasis er sterkt knyttet opp mot immunforsvaret. Min mann har også psoriasis, han får utbrudd hver gang han er syk. Han har vært bra i mange år no, men fikk streptokokk infeksjon i sommer og psoriasisen blusset opp noe helt voldsomt. Han gikk til lysbehandling i 3 mnd i strekk med fantastisk resultat! No har han akkurat hatt øyebetennelse, og psoriasisen er på vei tilbake... jeg mener dette er tegn på sammenhengen mellom infeksjoner og utbrudd - men det er jo MIN mening. Men lysbehandling og saltvannsbad er veldig bra!!!
dione Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Selvsagt er psoriasis knyttet mot immunforsvaret..det er jo en autoimmun sykdom... (i likhet med leddgikt, MS, Diabetes 1)
Spanskeflua Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 På skaperen for 2 år siden(tror jeg) hadde en mann oppfunnet en krem/skum som hjalp mot mye rart. Bl.a vasket han ansiktet i syre,og tok på dette etterpå og han fikk ikke en skramme... men denne selges hos bandagist,og jeg klarer ikke å huske hva den heter. Min svigersøster har vært plaget med psoriasis i masse år, og dette er det eneste som hjelper henne.
Tia med 2 ♀ Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Olivenolje hjelper meg når det blir ille. (jeg er veldig allergisk mot masse forskjellige kremer.)
Honningmelon Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. mars 2008 Faren min har det hele tiden, og ikke bare når han er syk etc. Masse C-vitaminer har ikke hatt noen merkbar effekt. Lysbehandling får han også regelmessig uten at det gir noe fantastisk resultat. Skal høre om han har prøvd ut denne medisinen. Han har prøvd myyyyyyyyye forskjellig.
Honningmelon Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. mars 2008 Ja, mora mi sa at han faktisk burde prøve å kontakte denne mannen fra Skaperen. Skule funnet ut hva denne kremen heter, og hvor den selges...
Sjokoladekaka Skrevet 27. mars 2008 #10 Skrevet 27. mars 2008 Neotigason; tabletter som ein kan gå på over veldig lang tid. I tillegg brukar eg Dermovat salve(ikkje kremen). Denne kombinasjonen er god. Mamma bruker også lysbehandling i tillegg, men ho har meir enn meg.
selfangerkjerringa Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 Lysbehandling! Det er nesten utrolig effektivt! (mannen min har psoriasis)
Honningmelon Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 27. mars 2008 Ja, det hjelper til en viss grad, men er helt ille på hendene uansett.
Spanskeflua Skrevet 27. mars 2008 #13 Skrevet 27. mars 2008 Den selges kun hos bandagist-forretninger (ihvertfall her i Nord-Norge) og ikke på apotek. De vet sikkert hvilken krem du mener hvis du forklarer hva du mener.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 27. mars 2008 #14 Skrevet 27. mars 2008 Pappaen min er veldig plaget av psoriasis, ca 90% av kroppen er dekket, og han får cellegift mot det. Det fungerer veldig bra. Medisinen heter Methotrexate. Men dette er absolutt siste utvei, og den har flere mulige alvorlige bivirkninger..
selfangerkjerringa Skrevet 27. mars 2008 #15 Skrevet 27. mars 2008 det mest effektive min mann har vært borti er sveising... jepp, tuller ikke... han har aldri vært så fin på hendene som etter han har sveisa noen runder uten hansker
Honningmelon Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #16 Skrevet 27. mars 2008 Ja, det har nå i det siste vært snakk om cellegift for faren min også. Men, etter siste besøk hos spesialisten, valgte han å se det ann litt til. Er jo som du sier siste utvei, og mange skumle bivirkninger. Men, jeg har skjønt det sånn at om det ikke blir bedring innen en viss tid, så må han ha cellegift.
storebror og lillesøster Skrevet 27. mars 2008 #17 Skrevet 27. mars 2008 Jeg hadde et fryktelig utbrudd en gang. Da ble jeg anbefalt og drikke korallvann for å rense kroppen. Det var enormt effektivt og jeg ble mye bedre på bare 2-3 dager. Anbefales! Det ble solgt på helsekosten og smakte rett og slett bare "vanlig vann"
^*^Ma85^*^ Skrevet 27. mars 2008 #18 Skrevet 27. mars 2008 min mor sliter med psoriasis og har gjort det i mangen år! ingenting hjalp, før hun prøvde blodtypedietten. (selv om den er en diett kan du spise så mye du vil) den går ut på at du holder deg unna de matvarene din blodtype ikke går så godt sammen med. hun holdt dietten i 2 mnd, og psoriasisen forsvant nesten helt finner dietten på internett, bare til å søke etter den.
Honningmelon Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #19 Skrevet 27. mars 2008 Takk for tips alle sammen! Skal nevne disse tingene for faren min. Er ikke noe moro at neste skritt er cellegift.
cherry coke Skrevet 27. mars 2008 #20 Skrevet 27. mars 2008 Kjenner en som hadde hele kroppen dekket av psoriasis. Han begynte med selolje fra helsekost og nå er han helt fin!
Honningmelon Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #21 Skrevet 27. mars 2008 Noterer selolje... er det noen piller en tar, eller noe man smører på?
cherry coke Skrevet 27. mars 2008 #22 Skrevet 27. mars 2008 Det er kapsler ala omega 3. Det tok en god stund før det fikk effekt, men han har aldri vært så bra som han er nå. Verdt et forsøk, for det er bra for kroppen uansett=)
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #24 Skrevet 27. mars 2008 Jeg blir mye bedre av å drikke aloe vera juice morgen og kveld:
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #25 Skrevet 28. mars 2008 På Husfliden får du kjøpt en såpe som heter Almgrens tvâttvål. Den er fantastisk på det meste. Vi brukte den når vi vasket hunden vår som hadde mye hudlidelser, han ble merkbart bedre. Her hjemme bruker vi den som håndsåpe. Spesielt kjærsten er fornøyd og sier han blir mindre tørr på hendene. Jeg gav bort et såpestykke til en kollega som var hardt rammet av psoriasis. Han ble også mye bedre i huden. Såpen er laget av bare naturlige råstoffer. Vi vasker tepper, flekker på klær med den og den er helt fantastisk på rødvinsflekker. Tar alt, så fremst du ikke har vasket inn flekken i maskinen før du bruker såpa! Til såpestykke å være er den dyr, men sammenliknet med medisiner og annet er det et billig alternativ. Absolutt verdt å prøve. Vi er kjempefornøyd. ps. bruker den forresten også til rompevask på småen, da jeg ikke liker å bruke vanlige såper som inneholder så mye rart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå