Gå til innhold

Hvor ofte ammer dere om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da spes på de med små babyer. Min nærmer seg seks uker og spiser hver halvannen time natten i gjennom. Har først en lang soveøkt fra sju-åtte til elleve tolv, men så er det slutt. Er sååå trøtt. Hva gjør jeg galt? På dagen kan han jo sove to-tre timer i strekk. Om natten er han ganske urolig hele tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gjør vel ingenting galt, vel - rytmen til babyen bare ER sånn akkurat nå :-)

Min lille jente laget sin egen rytme da hun var rundt to måneder - før det gikk det bare i rykk og napp, akkurat som det passet henne. Da hun var 2 måneder begynte hun å sovne rundt 7, ha en lang soveøkt frem mot 11-12, og så våkne ca tre ganger til om natten før det var klart for morran.

Nå er hun tre måneder gammel, og har økt lengden på øktene litt. Første økt fra ca 7 til ca 1-2, så mat nesten i søvne rundt klokka 4, og så våkner hun strålende blid i seks-tida og er sulten på nytt. Rundt 7 er hun klar for en morralur, så ofte gidder ikke jeg stå opp før hun er ferdig med den i åtte-tida.

I løpet av dagen har hun en lang formiddagslur (ca tre timer), som ikke har noe fast tidspunkt. Hvis den kommer tidlig, må hun ha en ettermiddagslur også. Hvis den kommer seint, holder hun frem til en tidlig kveld klokka halv sju.

Skrevet

Du gjør ikke noe galt! Dette er så forskjellig! Min også spiste ofte om natta når han var på den alderen, men det gikk seg til etterhvert. Gjorde ikke noe for at det skulle forandre seg.. Fortsatt spiser han to ganger om natta (han er 6 mnd) - i løpet av 12 timer altså..

Lykke til! Vet hvor slitsomt du har det...

Skrevet

emilie sov natten gjennom til hun var 2 mnd.

da var det slutt.

da ville hun ha mat 1-2 ganger.

da hun ble ca 4 mnd ville hun ha enda flere ganger opptil 4 ganger om natta!

da hun ble 6 mnd bestemte vi oss for å kutte ut nattamming. hun er nå 8 mnd og har ikke fått melk på natten fra hun var 6 mnd =)

(bortsett fra om hun er syk selvfølgelig)

det er nok veldig opp og ned på babyene hvor mye de trenger osv..

du gjør nok ikke noe galt =)

Skrevet

TAKK FOR SVAR! Har tenkt slik selv også, at babyer faktisk er slik de er. At det er lite å gjøre med dette i starten. Har jo vært i gjennom dette en gang før, men kan ikke huske at det skulle være så intenst. Denne gangen skulle jeg liksom gjøre alt riktig..... men innser nå at disse små gjør som de vil inntil de blir såpass store at vi kan styre litt mer.

Får bare la ham spise og sove i sitt eget tempo, etter hvert blir det vel en slags rytme ut av dette!

Skrevet

Ikke så lett å sove så tidlig på kvelden når jeg har en annen å ta vare på!

Skrevet

Her er det omvendt, kortere soveøkter mellom ammingen på dagen. 2-3 timer om natten. Ammer 2 eller 3 ganger om natten, spørs når vi legger han.

Om dagen tar amming 30-40 minutt, men om natten er det gjort på 20-30 minutt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...