Gå til innhold

Soppinfeksjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som har erfaring med dette? Har ikke vært hos legen, men ettersom jeg hadde svie og kløing sa jordmor jeg bare skulle kjøpe canesten, siden det antagelig var det.

Men brukte den som det stod på pakken og følte ikke jeg ble kvitt det etter uken var gått. Er det vanlig å måtte bruke kuren to ganger feks?:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, det kan hende man må ta en ekstra kur. Legen min kaller Canesten bare for "kan nesten"... hehe - veldig god legehumor altså ;-)

Men det kan sikkert være lurt å ta en kur til. Jeg har pleid å ta en kur en uke etter vanlig kur bare for å være helt sikker på å bli kvitt det...

 

Plagsomme greier det der altså - sår og kløende skjede er jo ikke akkurat det vi har mest lyst på sånn når det nærmer seg april og fødsel....

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opplever noe sånt no også, men er ikke svie, bare kløing.kan jeg bare prøve cannesten uten å snakke med jordmor? kløe rundt klitoris...hadde det engang før men da forsvant det bare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt sånn kløe, men det forsvinner etter en dag og kommer tilbake igjen siden, har tenkt at dette ikke er soppinfeksjon, men kanskje bare fordi det er mye ekstra blod i kroppen nå o.l. har ikke sjekket hos legen, men siden det forsvinner så tenker jeg at det sikkert ikke er en infeksjon, men kanskje jeg ikke skal tenke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canesten er greit å bruke uten å høre med jordmor. Det er jo veldig kjedelig å måtte vente til neste kontroll hvis man går rundt med et underliv som klør. Det eneste man skal være forsiktig med når man er gravid i forhold til canesten er applikatoren. Siden skjeden kan være litt mer følsom og tynnere enn vanlig, er det anbefalt å sette inn pilla med en finger istedenfor applikatoren.

 

Men hvis det bare forsvinner av seg selv, er det kanskje ikke sopp. Det er kanskje greit å høre med jordmor neste gang du er der .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore mykje plaga med sopp dette svangerskapet.

Har brukt Canesten fleire gonger (både tablett og krem), men syns ikkje det har hjelpt så mykje. Jordmora mi foreslo å prøve eit anna merke fordi dei inneheld ulike virkestoff, så no prøver eg Klotrimazol (trur eg den heiter).

 

Hvis du bruker stikkpiller må du ikkje bruke innføringshylsa (tabletten skal ikkje lenger inn enn du klarer å få den inn med fingeren).

 

Lege/JM sa eg ikkje måtte bruke truseinnlegg, men samtidig er det viktig å holde meg tørr. Det er jo ikkje så lett å skifte truse 10 ganger for dagen, så no bruker eg berre gas-kluter (sånne til å vaske babyer med) som truseinnlegg og det er både behagelig og virker som det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...