Gå til innhold

Jeg kunne nok aldri vært jordmor....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigvis for at eggstokkene mine ikke vil jobbe mer! Ellers hadde det gått et eggskred etter jeg kikket på linken din :-)

Skrevet

Hehehe :0) Her er vi i diskusjon om gubben skal sterilisere seg...farlig farlig ;0)

Skrevet

Jeg henta den linken du la ut på skravle tidligere i dag, men det har tatt så fryktelig lang tid for denne maskinen å laste det ned, men nå har jeg sett det, og jeg satt igjen med to tanker:

Jeg vil bli jordmor!!!!!! Men jeg kan jo ikke det

og at jeg gleder meg til å føde!

pluss at jeg gråter jo verre av hvert eneste menneske. For en nydelig serie! Jeg har akkurat utbassunert at jeg er helt sikker på at svensker er det flotteste og snilleste forlkeslaget som er laget!!

Jeg vil bli svensk jordmor!

Skrevet

Jeg ble faktisk ødelagt av en svensk jordmor, da jeg fikk nr 1,det var like før ting gikk helt skeis....Det gjorde det desverre for ett annet par senere, så hun fikk sparken..Så det er sååååå godt å se ordentlige jordmødre i sving,for jeg har liksom fått totalt skrekk for svensker i helsevesenet...:0(

Skrevet

å shitt.... det er ikke gode minner.

jeghar bare møtt snille svensker i helsevesenet. jeghar bare møtt snille svensker i det hele tatt.... men det hjelper jo deg særs lite når du sitter med den erfaringen der... uff. Men fint program i alle fall :-)

Skrevet

Når en er 21 år og alene er det ikke så lett å si fra, men traumer har jeg slitt med i ettertid med ekstrem fødsels angst .0(

Men det var ett nydelig program å se på, bare herlig!!!!!

Skrevet

så jævlig at andre mennesker har sånn makt. Tenk at vi er skapt sånn at i noen situasjoner er vi så sårbare at det er fritt fram for å lage traumer. En fødsel kan jo være både dramatisk og skummel og vond, men når de vi stoler på at skal lose oss igjennom svikter - kjære vene jeg vet ikke hva jeg hadde gjort...

( Nå sitter jeg bare å tenker at jeg vil ta det vonde bort fra deg, jeg vil gi deg noe så du kan ha ennå et svangerskap med bare glede, frisk som en fisk med en flott fødsel - men jeg er jo ikke guddommelig, samme hvor mye jeg vil være det)

Jeg syns du er fryktelig tøff som har turt å lage tre barn til etter dette, det er ikke mange som hadde gjort det etter deg!!!!

Skrevet

Men hver eneste gang jeg har fått positiv test, fordi om de har vært planlagde og ØNSKA, har jeg ramla sammen som en potetsekk psykisk...Har en ekstremt tolmodig mann som har hjulpet meg gjennom svangerskapa og god oppfølging av lege, Desverre fikk jeg ei skrekk jordmor den 3 gangen så 4 tok jeg keisersnitt med.Da fikk jeg blodforgiftning :0/ Heldigvis harjeg fått en diger dose galgen humor, men tror jeg skal legge gubben på ett annet rom en tid fremover.....Var ikke helt bra å se de nydelige babyene:0))

Synst jeg kan lukte de helt hit...er ikke lite misunnelig på gravide da, som er friske og i fin form :0)

Skrevet

:-)))

Det er helt vilt når man får holde de små nydelige tingene for første gang! lukten, varmen, kjærligheten.... åhh nå gleder jeg meg igjen! enda så sur jeg blir på denne ballen som er i veien.

Skrevet

Det må være en fin og meningsfull jobb, tenker jeg!! Ikke en jobb for meg riktignok, men fint :)

Jeg liker å høre dere fortelle om de vakre fødselsopplevelsene deres, siden jeg ikke hadde det så fint selv :)

Skrevet

Jeg kjenner det andre veien karomamma, at det er fint å høre om nyansene. for fødselen til dritgreigutten var en god opplevelse midt oppi at det var både ensomt og vondt og trist, men hadde det blitt skummelt i tillegg da vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Skrevet

Jeg tror også det er en fin jobb. Og en litt skummel jobb, man skal jo hjelpe folk gjennom det viktigste i livet. Jeg fulgte en venninne gjennom jordmorutdannelse for en stund siden. Det var myyyye som skulle læres.

Mine to siste fødsler var fantastiske med fantastiske jordmødre, flotte varme, fine damer :-D

Skrevet

Ja, ikke sant? Det er alltid greit å høre om andres opplevelser :)

Skrevet

En av jordmødrene vi hadde da Lykketrollet ble født var fra Sverige.

Husker hun drev å maste om "å andas" i det uendelige.

Jeg ble helt sprø i hodet av det og tenke "hva f... betyr vel andas?!"

Ikke nok med at jeg føder, nå må jeg oversette også...

Vi ble venner igjen. Hun fikk en god klem da hun gikk av vakt. En sånn hormonell "å neeeeeeei, må du gå nååååååå". Plutselig var hun bestevennen min!!!

Skrevet

Det må verdens beste jobb !!!!!

Se små undere bli født :0)

Min drøm er å være barnepleier på en liten avdeling.....Da hadde jeg fått stulla og stelt med små undere...*lov å drømme*

Skrevet

Jeg tok sykepleien for å bli jordmor.... Men jeg kom aldri lenger enn til helseavdelingen i ett fengsel for menn.

Er det mulig å komme lenger unna fødende kvinner mon tro???

Skrevet

:-)

men det er ikke langt igjen til jordmorutdannelsen da i alle fall.... dessuten har jeg hørt at arnold var gravid i en film en gang :-)

Skrevet

Hahaha.. ja det hadde vært noe:=) Himmel og hav!! Vi har surving nok for flis i finger`n o.l. Hvordan skulle det bli med mannlige fødsler????

Skrevet

hahahahahahahah

Skrevet

Da hadde det blitt mange ene barn...hehehe

Mannen min sa så fint til meg, etter fødsel med nr 2...Det Verste med hele fødselen var da du fikk den sprøyta i låret...(pethidin eller hva det nå het).......Kan ikke si jeg huska den sprøyta jeg.....Verste..nåja...

Skrevet

;-)

hehe... man forholder seg til det man vet noe om :-)

fin fyr!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...