Gå til innhold

Veldig usikker.....Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge søkt på jobber (Bergen), men har latt være i en periode nå, pga. manglende barnehageplass. Men får plass fra august, så den er grei.

Saken er at i sommer, kommer det en stor Stoff & Stil butikk i Åsane, og de søker etter folk som har sømkompetanse.

Jeg søkte samme dag som de la ut annonsen på NAV, og fikk også svar samme dag om at jeg kom til å høre fra dem.

I dag ringte de og ønsket meg på intervju, og det har jeg selvfølgelig lyst til (og tenkt til!!) Trooor jeg har en god sjanse til å få jobb, for de trenger ca. 8 stk. Men i samme slengen, fant jeg ut at det ligger ikke der jeg trodde, men litt lengre vekke, det vil si at fra meg og dit, tar det 45 min. med bil. Det er greit nok det, men jeg har ikke bil. Så jeg må ta tre busser og kommer til å bruke godt over en time hver vei til jobb...

Syns det er utrolig vanskelig. Det kommer til å ta vanvittig mye tid, når skal jeg få se ungene liksom.

I tillegg er det utlyst en 80 % stilling i en skobutikk som er gangavstand fra meg, og jeg har tenkt å søke på den. Er jo selvfølgelig ikke sikkert jeg får den, men tenker på jo det.

Det er jo den beste jobben med tanke på hvor det ligger i forhold til bosted, mens den andre er relatert til utdannelsen min.....burde jo velge den, men det blir utrolig lang reisevei.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette egentlig..

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville helt klart valgt jobben som var relatert til utdannelsen. Det kan gi deg et puff videre i riktig retning når du er klar for det og kanskje kan du skaffe deg bil etterhvert. Jeg bor ikke så langt unna min jobb, men i rushtiden bruker jeg likevel 40 min. Sånn er det vel i store byer.

Lykke til!

Skrevet

Mulighet for å kjøpe deg en bil? Hvis ikke, ville jeg gått for skobutikken inntil videre..

Skrevet

Ta den jobben som følger interessene dine, og kjøp deg en bil!

Jeg tror du kommer til å angre deg om du ikke bruker det du kan.

Skrevet

jeg hadde nok gått for skobutikken. for meg er det viktigere å få tid med barna enn å få brukt det lille jeg har av kompetanse. både tid og penger går jo bort i reisinga. du kan jo starte eget i tillegg om du ønsker noe mer

Skrevet

Har du fast jobb får du lån til bil. Tipper man kan få en fin bil for 30-40 tusen. Muligens mindre. Det koster å ta buss:)

Skrevet

Du har ikke bil nå - men det kan du jo komme til å få :-) Og da blir reiseveien til stoff & stil sikkert mer overkommelig.

Ta den jobben som du føler du vil ha lyst å gå til hver dag.

btw; jeg bruker 1 time fra kokstad hver dag, og det er bare 5 km....

Skrevet

Hadde gått for den søm greia, en billig bruktbil kan du alltids skaffe deg og det koster sikkert like mye i bussbillett som og ha egen bil.

Skrevet

iznogood.... hihihi.... fine nicket!

Skrevet

Jeg ville valgt skobutikken jeg (med mindre du virkelig brenner for den andre jobber). Jeg tror lang reisevei vil bli et stort irritasjonsmoment med tiden

Skrevet

Jeg kommer ikke til å få mulighet til å kjøpe bil dessverre..

Det blir vel egentlig litt feil å si at det er relatert til utdannelsen. Altså, det er jo det, men det er en gigantisk stoffbutikk som selger materialer, stoff, utstyr osv osv. Men så ønsker de at de som skal jobbe der, skal ha sømkunnskaper.

Jeg er utdannet kjole og draktsyer, så skulle det vært helt relatert, ville det vært en jobb hvor jeg sydde, men det skal jeg jo ikke gjøre..

Huff, kjenner på magefølelsen at skobutikken føles mest interessant, pga. avstanden. Men jeg har jo ikke vært på intervju på stoffbutikken enda, og får jo helt sikkert ikke den i skobutikken, hehe.

En lengre oppe sier at i rushen bruker hun 40 min til jobb. Vel, her er det 45 min med bil når det IKKE er rush, og rushen kommer jeg ikke til å unngå.

Skrevet

Får du jobben, kjøp en billig bil :0) Gøy å kunne jobbe med noe som er relatert til utdanninga di da :0)

Skrevet

Du kunne ikke tenke deg å flytte? Er jo en mulighet det også.

Eller om du tjener ok så kjøpe deg en rimelig bil, du kan finne gode biler til 40 - 60 000.

Ang. det å pendle så kommer det litt an på arbeidstiden også, om du begynner klokken 10 så leverer du ungene halv 9-9, og det er jo ikke så ille. Og om du jobber seinere på dagen har du enda bedre tid. Og om du da kan slutte 3 noen dager iallefall så får du jo god tid med dem om ettermiddagen også. Går noen ekspressbusser i verste rush-tiden, fra åsane til sentrum og fana, kanskje du kan slippe unna en buss eller spare litt tid på det.

Jeg hadde iallefall holdt mulighetene åpne, for det er jo veldig moro å jobbe med noe som er relatert til utdannelsen din. Da er det jo også lettere å få andre relevante jobber seinere.

Men om du velger å jobbe et sted som ligger nær hjemmet så skjønner jeg det og sko er jo moro =) Får det sikkert fint der også!

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Vil ikke selge leiligheten, for har et veldig veldig bra lån, men det er Husbanken så jeg får ikke betingelsene med meg videre.

Ikke ville jeg fått lån nå heller, pga. at jeg ikke har jobb.

Tenker sånn at hvis jeg ikke begynner før 10, så er den sikkert åpen til 17.00, og da får jeg jo ikke hentet i barnehagen...

Vanskelig..

Men jeg skal ikke bestemme meg noe før intervjuet uansett, skal komme open-minded:-)

Skrevet

Tror det er mange som ikke er klar over hva det koster i mnd å ha en bil. Dere må nok regne med 3-4 tusen kr i mnd når du deler opp alle utgiftene det er å bruke en bil + lånet.

Veiavgift,årsavgift,vedlikehold, bensin.

Det er veldig mye billigere å ha mnd kort på kolektivtransport.

Velg den jobben du tror vil passe best til din livssituasjon nå. Du kan alltids bytte jobb senere.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...