Gå til innhold

MALTEKSTRAKT...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt det, men hvor lenge er et åpent glass holdbart? Hvor mye må jeg ca ha i melken? Og hvor ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri tenkt på hvor lenge det holder seg. Er nok ganske lenge. Men er du som oss,bruker du det opp på relativt kort tid. Her går det et glass i uka. Når det gjelder hvor mye og hvor ofte må du nesten prøve deg fram.. Her har vi litt over en halv t-skje i hver flaske.

Skrevet

prata med hs idag om maltekstrakt, vi brukte mye av det i begynnelsen, men følte at det mistet effekten etterhvert når vi brukte det til alle måltid. så gikk jeg fri for malt på en søndag å måtte dermed gi melk uten malt, å da fikk sønnen min tømt seg skikkelig.

nå bruker jeg det sånn ca bare til et måltid pr dag å det fungerer kjempefint. hs var også enig i at det ikke var lurt å bruke det hele tiden. men det kommer jo litt ann på hvor mange mnd barnet ditt er.

Skrevet

Vi måtte bruke det til så å si hvert måltid en periode da vetla begynte me fast føde... Men nå brukes det kun om morningen.. Av å til ikke i det heletatt... Men det går best med da avføringen ikke er så voldsom hard da. :-)

Skrevet

Du kan bruke ca 3 ts pr liter mme. For de fleste flaskebarn vil det si i underkant av 3 ts pr døgn fordelt på alle eller noen av flaskene.

Dersom barnet er over 4 mnd har vi hatt mye bedre effekt av å gi sviskesaft. Vi gav ca 50-75 ml sviskesaft på flaske (klipp til litt større hull til tuten) og blandet det i tillegg ut i grøten av og til. Synes det hjalp mye bedre enn malten som vi brukte et par mnd før han ble stor nok til sviskesaft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...