Gå til innhold

hva gjør jeg til sommeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og har nå gått over til utvidet overgangsstønad. Den er innvilget frem til juni(det vil vel si siste utbetaling i mai?), deretter må jeg søke på nytt til høsten igjen når skolen begynner på igjen. Jeg må derfor jobbe i sommer, men har problemer med å få det til å gå opp i opp siden barnehagen stenger i juli. Har ikke særlig med barnepass-muligheter.... Noen som vet om andre ordninger, evt. annen økonomisk støtte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor bor du?

å så glad for at barnehagen vår aldri er stengt jeg altså.

kan du ikke søke ks og søke etter en dagmamma, eller en ung kjekk jente som vil tjene noen kroner.

Skrevet

Det forstår jeg ikke.... har du skoleplass som fortsetter til høsten?

Om så er, så mener jeg du bare kan søke forsettelse på utvidet OS. Den skal kunne gå i 2 hele år ekstra ved skolegang....

Skrevet

ja, får fortsatt utvidet os til høsten også, men ingenting i sommer. Det er derfor jeg sliter..... Er tydeligvis heller ikke så lett å få sommerjobb når man ikke kan jobbe skift o.l

Sånne situasjoner er noe av det kjipeste med å være aleneforsørger. Vurderer rett og slett å prøve å få et forbrukslån.

Skrevet

Nei, ikke forbrukslån. Snakk heller med sosialen om hjelp de 2 mnd det er snakk om, så slipper du å måtte betale på lån i tillegg til trang økonomi ved skolegang.

Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor du ikke får OS i sommer. Det er 24 ekstra mnd med OS og ikke bare de 10 mnd et skoleår er.... Hvem har sagt dette til deg?

Skrevet

fikk beskjed om det i vedtaket da jeg søkte om utvidet os.At jeg må også må sende bekreftelse på skoleplass til høsten når jeg søker om ny utvidet os.

hi

Skrevet

Hvor lenge kan du få overgangsstønad?

Overgangsstønad kan du som hovedregel få i opptil tre år fram til det yngste barnet fyller åtte år. I tillegg kan det gis stønad i opptil to måneder før fødselen.

Dette klippet jeg fra nav sine sider:

"Dersom du er i nødvendig utdanning, kan du få overgangsstønad i to år ekstra. Stønadstiden kan ytterligere utvides med ett år under nødvendig utdanning dersom du har omsorgen for mange barn eller du ble aleneforsørger før fylte 18 år. Utvidelsen under nødvendig utdanning gjelder bare fram til det yngste barnet fyller åtte år.

Hvis du blir enslig mor eller far etter at det yngste barnet har fylt åtte år, kan du på visse vilkår få overgangsstønad i opptil to år fram til det yngste barnet fyller ti år.

Har du et barn som er særlig tilsynskrevende på grunn av funksjonshemning, sykdom eller store sosiale problemer, kan du få overgangsstønad til barnet fyller 18 år."

Link: http://nav.no/page?id=333

Her står det 2 år ved utdannelse, og ikke bare 10 mnd skoleår. Har du søkt på skolen, men ikke fått beskjed om du er kommet inn?

Der er også en regel ved arbeidsledighet; tror det er utvidet OS i inntil et halvt år. Det kan jo være en mulighet:)

Skrevet

Har plassen, er et bachelor-studie. Men skal ringe nav nå og høre. I følge vedtaket skal jeg søke på nytt til høsten....

Takk for svar hvert fall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...