Gå til innhold

hva gjør jeg til sommeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og har nå gått over til utvidet overgangsstønad. Den er innvilget frem til juni(det vil vel si siste utbetaling i mai?), deretter må jeg søke på nytt til høsten igjen når skolen begynner på igjen. Jeg må derfor jobbe i sommer, men har problemer med å få det til å gå opp i opp siden barnehagen stenger i juli. Har ikke særlig med barnepass-muligheter.... Noen som vet om andre ordninger, evt. annen økonomisk støtte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor bor du?

å så glad for at barnehagen vår aldri er stengt jeg altså.

kan du ikke søke ks og søke etter en dagmamma, eller en ung kjekk jente som vil tjene noen kroner.

Skrevet

Det forstår jeg ikke.... har du skoleplass som fortsetter til høsten?

Om så er, så mener jeg du bare kan søke forsettelse på utvidet OS. Den skal kunne gå i 2 hele år ekstra ved skolegang....

Skrevet

ja, får fortsatt utvidet os til høsten også, men ingenting i sommer. Det er derfor jeg sliter..... Er tydeligvis heller ikke så lett å få sommerjobb når man ikke kan jobbe skift o.l

Sånne situasjoner er noe av det kjipeste med å være aleneforsørger. Vurderer rett og slett å prøve å få et forbrukslån.

Skrevet

Nei, ikke forbrukslån. Snakk heller med sosialen om hjelp de 2 mnd det er snakk om, så slipper du å måtte betale på lån i tillegg til trang økonomi ved skolegang.

Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor du ikke får OS i sommer. Det er 24 ekstra mnd med OS og ikke bare de 10 mnd et skoleår er.... Hvem har sagt dette til deg?

Skrevet

fikk beskjed om det i vedtaket da jeg søkte om utvidet os.At jeg må også må sende bekreftelse på skoleplass til høsten når jeg søker om ny utvidet os.

hi

Skrevet

Hvor lenge kan du få overgangsstønad?

Overgangsstønad kan du som hovedregel få i opptil tre år fram til det yngste barnet fyller åtte år. I tillegg kan det gis stønad i opptil to måneder før fødselen.

Dette klippet jeg fra nav sine sider: