It's all about me Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Annet enn brød og grøt.. Er det noen frukt og grønt som er fiberikt, eller annet som er enkelt å knaske på? Må få styr på den magen nå før jeg blir gal, er ikke vant til å ha noen plager under svangerskapene jeg, he he.
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Matvarer med høyt fiberinnhold Grovt brød, knekkebrød, kjeks (over 50% sammalt mel) Gryn (havregryn, 4-korn, forskjellige musli-typer) Grønnsaker (spesielt gulrot, kålrot, hodekål, blomkål, brokkoli) Frukt Tørket frukt (spesielt svisker, rosiner og fiken) Kli, linfrø (kan blandes i musli, grøt, surmelk eller yoghurt) Andre gode råd Regelmessige måltider; 3-5 ganger per. dag Drikk rikelig, gjerne 1,5-2 liter per. dag Sure melkeprodukter som surmelk og yoghurt virker tarmstimulerende. Litt mosjon hver dag. Klippet og limt fra nettdoktoren :-)
It's all about me Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2008 Takk, da blir første forsøk mere gulrot og frukt. Er banan helt på bærtur tro? Stjeler nok også litt rosiner av lillegutt, he he. Grovt brød kan jeg bare glemme her i landet og yoghurten fikser jeg heller ikke så lenge den ikke er norsk. Er ikek i Norge nå nei, da hadde det jo ikke vært noe problem )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå