Gjest Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Trønderfår er ikke varmebehandlet så det anbefales ikke. Farlig for fosteret å få toxoplasmose.
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 SERIØST?! Kan man ikke spise trønderfår? også jeg som eeer sååå glad i trønderfår!! <3
**Lillemy** Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Alt med måte, er det noe som heter... Man skal være forsiktig, men ikke ta helt av...
Mrs. Bouquet Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Hjelper ikke å spise trønderfår forsiktig om den inneholder toxoplasmose. Da kan man likegodt spise 1 kg. i samme slengen. Blir man smittet, så blir man smittet.
Lilje74 Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Jepp! Jeg elsker vossafår, men med fare for listeria og toxoplasmose og slikt så kutter jeg ut allt rått kjøtt... altså all spekemat... Se statens matråd for gravide på matportalen.no Det er virkelig et offer, men rissikoen er ikke verdt å ta - slik har iallefall jeg vurdert det... Lykke til!
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 hmm, hva med falukorv da? Og strandaskinke (hvis den er stekt på over 200g) ? Vet det ikke er bra å spise salami heller... Men alt dette er jo når varene har ligget lenge. Legen min sa hvertfall at jeg kan spise fersk og nyåpnet salami Så da gjør jeg det! Men spiser ikke mer av pakken etter den første dagen nei, det tar kjærsten min seg av ;P
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 jeg er hektet på salami så jeg spiser d hele tida jeg.... kanskje prøver å slutte da.... hm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå