du og jeg og vi to Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Når begynte dere å gi smaksprøver til baby, og hva begynte dere med? Jeg lot han smake litt på et eple her om dagen, og han ble henrykt - tenkte det kunne vært fint å la han smake litt selv om jeg tenker å fullamme et par måneder til hvis alt går fint.
#mamsen m/ 2 skjønne smurfer# Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 hihihi eple har vært en slager siden tulla mi var 3mnd+2-3uker gammel. hele jenta dirrer fortsatt når jeg viser henne en eplebit. de liker å sutte på det+banan etter min egen erfaring. gi gjerne litt smaksprøver 1 gang om dagen. det tjener du på når h*n blir 6mnd gammel og virkelig trenger xtra mat. så slipper du å beg på skratsj med tilvenning da... jeg har hørt at jo tidl du beg jo lettere har de for å godta det.... lykke til=)
Elskeråværemamma Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 kan de ikke sette i halsen hvis en gir eplebit eller banan?? jeg begynte for to dager siden m bittebittelitt grøt og bittelitt most frukt (kjøpepakke) - bare et par teskjeer av hver da - gikk veldig fint det!! Hun er 4 mnd om en uke
du og jeg og vi to Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2008 Jeg bet en liten bit av skallet bort, og så lot jeg han smake på eplet der det ikke var skall. Var litt redd han ville sette i halsen hvis ikke. Og banan går det vel an å mose litt av og ta på en skje tenker jeg. Men kanskej jeg skal prøve litt most frukt som du har prøvd!
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 kjøp babyfeeder på en barneutstyrs-butikk!Da kan du putte eple-biter(og evt andre frukttyper) oppi nettet og la den lille få sutte på det. Jeg kan love deg det blir en slager!!Da er det heller ingen fare for at babyen får biter i halsen. Vi kjøpte sånn til lillemor da hun var 4-5 mnd og hun er helt vill etter den!Hun kan ligge 15-20 minutter på gulvet og bare suge ut saft og moset frukt fra babyfeederen. Vi bruker å ha i eple, pære, banan og druer.Med du bør prøve fruktene hver for seg til å begynne med sånn at du vet at magen tåler det.
du og jeg og vi to Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2008 Åhh, skjønner! Jeg har aldri helt skjønt hva babyfeeder er for noe nemlig! Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå