It's all about me Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Ser i et annet innlegge her at at du har en liten som fikk påvist cøliaki idag. Må bare si at jeg selv har en cøliakigutt på snart 2 som fikk diagnosen da han var 14 mnd. Så er det noe du lurer på ar det bare å rope ut. Vet jo hvor mye det er å sette seg inn i, og at starten er litt vrien. Han måtte også holde seg unna melk den første tiden, men det gikk over ganske raskt heldigvis. I tilfelle du ikke er klar over det kan jeg raskt nevne noen få feller: - Malt er bygg og derfor glutenholdig. - Vanlig Corn Flakes er dyppet i malt - McDonalds sjokolademilkshake inneholder også malt. Men andre er greie. Lykke til iallfall.
Pjuskeline Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Hei. Tusen takk for at du husket meg ja:-) Er nok litt i villrede akkurat nå. Er jo så mye nytt akkurat nå. Føler at det med gluten skal gå greit, men er litt usikker på det med melken. Hva hun kan ha til pålegg osv. Er jo melk i alt nesten. Hun har vært litt grinete i dag. Vil ikke helt spise, maser etter havregrøt som egentlig er noe av det beste hun vet. Hun er tre år så hun er liksom stor nok til å vite hva hun vil ha men skjønner jo ikke hvorfor hun ikke kan. Kan jo nevne at det aldri har virket som om hun har hatt vondt noe sted, så litt vanskelig å si at hun får vondt i magen hvis hun spiser ditt eller datt liksom. Det kan godt være at jeg roper på deg ja. Har ikke fått det endelig bekreftet men han legen sa at han var nesten helt sikker av det lille han hadde sett på prøvene. Tusen takk iallefall:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå