Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 NEI, vannet skal koke i noen minutter (står på pakken!!), og det gjør det ikke i vannkokeren... Der koker det bare i noen få sekunder. I tillegg innehoder vannkokere noen ganger en del bakterier som ikke er bra. For å drepe alle bakterier må det kokes i minimum 3 min. Vi koker vannet i kjele, koker opp til fem flasker om gangen. Tar ikke så mye lenger tid enn vannkoker. Jeg tar i hvertfall ingen sjanser, spesielt ikke når de er så små.
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Ja, det kan du. Det finnes to flotte sider som du kan se på for å "forberede" deg litt ;-) www.ammehjelpen.no og www.flaskeposten.no Lykke til med alt forestående :-)
shimonie Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 vi gjør ihvertfall det. og småtten er frisk som en fisk. i motsetning til oss andre her i huset!
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har alltid kokt vannet i vannkoker.. Ikke vært noe problem her i gården:) Har slutta å koke vannet nå, baby er 8 mnd. Slutta å koke vannet rett før hu blei 7 mnd... Syns til tider det er litt for mye hysteri rundt det med bakterier...
Dille og knærtn Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Det er ikkeno problem. Hvis man vil at vannet skal koke lengre enn de få sekundene som er vanlig, tar man bare opp lokket på vannkokeren så koker vannet helt til du tar igjen lokket, smart eller hva?
Ioren Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Alltid kokt i vannkoker, guttungen er 5 mnd og ha enda ikke vært syk
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 Mener du å koke flaskene eller å koke vannet som skal brukes til mme nå? For på de typene jeg har brukt av mme, har det ikke stått noe som helst om at vannet må koke i flere minutter først.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #10 Skrevet 27. mars 2008 vannkoker er genialt,, hadde ikke vært for at eg har malt i vannet så hadde det blitt vanlg krane vann. så bruker den egentli bare pga malten smelter lettere i varmt vann
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #12 Skrevet 27. mars 2008 Nå får en vannkoker som koker på 40, 60, 80 og 100 grader, koker opp en full kanne på 100 grader og når ungen er sulten varmer jeg opp til 40 grader. Ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå