Gå til innhold

Noen som har vært på UL i uke 8?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg er 8+0. Ble målt til 10 mm, men er det lite? Eller normalt? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på UL da jeg var 8+1, og da var lille bebien 16,2 mm, noe gynekologen sa var perfekt størrelse=) Kan jo hende du ikke er fullt 8 uker enda, men 7+ et el annet?? Men de pleier jo å fastsette hvor langt man har kommet etter å ha målt lengden ved UL, sa de ingenting om det? Jeg trodde nemlig jeg var 7+6, men etter UL sa gyn at jeg var 8+1 pga lengden på bebisen..

Skrevet

Jeg var på ultralyd da jeg var 7+1. Da ble det målt 9mm på den lille.

Kan jo være du er kommet noen dager kortere enn du i utgangspunktet tror.

Skrevet

Bebi ble målt til 21mm på 8+6. Hun fant ut alderen på embryoet ut fra en lengdetabell, jeg var litt usikker siden jeg ikke visste IKM. Som tidligere nevnt er det jo ikke sikkert at du faktisk er 8+0. Sa ikke legen noe om hvor langt du var på vei? Dessuten vokser de jo veldig fort akkurat på den tiden der.

Skrevet

jeg var på u-lyd i uke 8 og da var babyen 16 mm, men legen ville ikke si noe om nøyaktig hvor langt jeg var på vei for på den tiden kan noen få, små mm utgjøre store terminforskjeller og det er ikke holdbart siden babyene vokser veldig ulikt så tidlig - det er derfor mange ikke fastsetter noe termin el før etter uke 12 når de har mer å måle ut ifra! Så jeg tror ikke du skal tenke på dette i det hele tatt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...