Gå til innhold

min fødselshistorie:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den 23.03 kom lille Oda Marie til verden, 50cm lang og 3575gram. 36cm rundt hodet.

Har ikke termin før i morgen, men fullmånen hadde effekt på meg dere:) (hadde menstermin 21.mars).

Våknet på morgenen den 22.mars og dro på toalettet. Oppdaget litt blodaktig slim og fikk komme inn på føden på sjekk. I det vi dro hjemmefra kjente jeg at de første riene kom - man vet det virkelig når de først setter i gang. Riene kom ganske tett med en gang. På sjekk kom de med 2-3min og jeg hadde 2-3cm allerede etter 1times tid. Riene var ikke så vonde enda heldigvis. Selv om akkurat dette gikk fort, gikk ikke resten sååå fort.

Levde på lystgass under hele fødselsforløpet. I 20.00 tiden fikk jeg beskjed fra jordmor om at det var bare en liten kant igjen før fullåpning. Men INGENTING skjedde. Vaktskifte kl22, og den nye jordmoren konkluderte med at det kun var 7-8cm. Snakker om skuffelse. Jeg ba strengt om epidural, for nå var jeg sliten - hadde ikke spist mer enn en brødskive, kastet opp en del og hadde utrolig vondt i korsryggen pga ei vannblære i livmoren. Joda, det skulle jeg få - om 30min. kjentes ut som evigheter. I det anestesilegen kom ropte jeg: JEG MÅ PRESSE!og nå var det i gang. Presset i 40min og ut kom lille prinsessa. Utrolig godt å få presset, samtidlig som det gjorde vondt så klart. Til tross for en liten nedtur på slutten, hadde jeg en veldig fin fødsel. Følte selv at jeg holdt meg behersket, og takket være lystgassen fokuserte jeg godt på pusten.

Til de som ikke har fått sine små enda, gled dere:)

Har vært noen dager ekstra på sykehuset pga en infeksjon som Oda fikk. Går fortsatt på antibiotika, så vi må reise til sykehuset to ganger om dagen for medisin i noen dager til. Men alt er fint med henne:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med jenta!

Gleder meg til det er min tur!

Skrevet

Å så flott å lese Nord86 (kaller deg ikke fødeklar.. hehe)

GRATULERER så mye med med lille jenta deres! Kos dere masse!!

Skrevet

ååå din heldigris:D!!

jeg vill ha min prins nå!!!:)

gratulere så masse:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...