Tingelingelate med to tomater Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Tuppa blir veldig lett blå på leppene. Mest i forbindelse med at hun blir kald, men trenger ikke være iskald før hun blir blå på leppene. Er flere ganger jeg henter henne i senga om morgenen og hun er kald, ikke iskald, på føttene og blå på leppene. De i barnehagen har lagt merke til dette da og ped.leder nevnte for sambo at hun hadde tenkt på om hun kunne ha hjertefeil. Blir jo litt skremt nå da, men vil jo ikke virke hysterisk heller da. Noen som vet noe om dette? Burde jeg kontakte lege for å få henne undersøkt? Tuppa har masse varme og gode klær i bhg og godt fottøy, så syns det er rart hun blir blå der også...mulig hun ikke er så veldig varm, kan jo høre med dem i morgen ang det da...
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Har to familiemedlemmer med medfødt hjertefeil som nå er operert. De ble lett blå om leppene, og hadde svært lite energi. Blir ofte oppdaget tidlig i dag da. Få en lege til å lytte på jenta deres om dere er bekymret. Ellers så blir min samboer lett blå på lepper og hender. Alltid kald på bena:)
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Det trenger ikke ha noen sammenheng, men det er jo greit å få sjekket det. Jenta mi derimot har hjertefeil, og er ikke plaget med blå lepper.
trillemamma Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har også en som lett blir blå på leppene. Ser at det er en her som nevner lite energi, kan det ha sammenheng med at gutten min har lett for å få jernmangel?
Tally Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Blåaktige lepper _kan_ være et tegn på hjertefeil, det hadde gamlenaboen. Med små barn er jeg ikke sikker om de får de samme symptomene, så jeg foreslår at du snakker med en lege om dette. Husk at det ikke trenger å være noe. Husker selv et par av min barndoms guttevenner, de ble blå på leppene hver gang de badet ute om sommeren og de hadde ikke hjertefeil. Men de frøs lett.
trillemamma Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Oki, takk for svar. Ja, jeg har en gutt som fryser lett. Jeg skal til legen om to uker, da skal jeg ta det opp.
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Enkelte barn fryser lett og blir lett blå på leppene uten at de har hjertefeil,men er du bekymret så bør du få henne undersøkt av en lege for din egen del ihvertfall. Lykke til
AnneM. Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Hvor gammel er hun? Såvidt jeg kan huske er det veldig vanlig at de helt små blir blålige om munnen. Men fra 1-2- års-alderen kan jeg ikke huske at det er noe problem lenger.
~~DoraDora~~ Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har tre barn, og to av de blir lett blå på leppene når det er kaldt...:-) Men de er fulle av energi....
Tingelingelate med to tomater Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 28. mars 2008 Takk for svar alle sammen=) Hun er 16 mnd...tviler egentlig på at det er hjertefeil, men man kan vel aldri vite. Tenkte ringe legekontoret etter helgen og høre hva de mener...går sikkert bare godt=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå