LilleBjella Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Jeg er snart ferdig med uke 7 og føler meg veldig trøtt, eller kanskje mer utmattet. Kjente det i påsken, men da sov jeg et par timer på dagen, la meg tidlig og stod opp sent, så det gikk bra. Er normalt en morgenfugl, står opp tidlig og trener på morgenen, og har mye energi gjennom hele dagen. I dag gikk jeg hjem fra jobb klokken ett, og har sovet siden. Orket såvidt å lage middag. Satt på jobb og bare stirret på skjermen i hele dag, har ikke gjort noe som helst. Jobben min krever skikkelig tankevirksomhet, hadde jeg enda kunnet arkivere papirer eller noe sånn, men det går ikke. Syns det er skikkelig kjipt, for føler ikke jeg bidrar, og saker blir liggende hos meg, Hvis det fortsetter neste uke har jeg begynt å tenke på å ta en tur til legen for å eventuelt få en sykemelding. Er litt ekkelt, har aldri vært sykemeldt før, og syns det er litt rart å tenke på. Er jo ikke SYK. Noen som har det på samme måten? Hva mener dere andre? Skal jeg bare "suck it up", sitte på jobben bare for å være der, eller har dere andre løsninger?
loffmusa Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 prøv et par uker me syk melding,var selv trøtt å helt ferdig i den tiden der.. sovnet me pizza stykke imunn jg,da skjønte jg at detta gikk ikke:P
LilleBjella Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2008 Men det gikk over for deg? Det som bekymrer meg er hvis det skal være sånn for resten av graviditeten, har ikke lyst å gå hjemme i ni måneder heller, da dauer jeg:)
nr-4-i-oktober Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Prøv med delvis sykmelding da kanskje? Begynne litt senere på dagene slik at du får sove lengre, og kanskje en dag fri. Snakk med legen din om hva han mener.. Det blir et veldig langt svangerskap hvis man er fullt sykmeldt hele tida, men det kan også bli veldig langt hvis man ikke lytter til kroppen og får slappe av litt. Jeg selv har vært sykmeldt i 8 uker nå, og skal neste uke jobbe 2 halve dager. Begynner å bli smårar av å bare gå hjemme, så det blir godt å komme seg litt ut igjen.
lillegull08<3 Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 heisann =) jeg har akkurat samme probleme. er skikkeli utbrent i kroppen, og orker ingenting. er også vanligvis en aktiv person som tren er hver dag. men nå gjør jeg ingenting. så i går var jeg hos legen. han ga meg sykemelding med en gang. ble sykemeldt for en mnd, å vis jeg følte meg bedre etter et par uker, skulle jeg bare friskmelde meg igjen... syns du skal ta en tur til legen... husk det er du og spiren som gjelder nå.. å spiren har det ikke bra vis du ikke har det bra!! Lykke til!!
Alvepia *happy mum* Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har det samme... ustanseli trøtt 24 / 7... er begynt på uke 6 i dag. Men jeg jobber ikke, bare er på skolen... har nå ikke vært på skolen enda etter dette, men er spent på hvordan det vil arte seg når jeg starter på mandag.. redd jeg skal sovne i timene jeg.. hehe + at jeg har 3 etasjer å vandre hver dag vurderer jeg å få sykmelding for skolen slik at jeg heller kan komme å gå når jeg vil dette er min første graviditet og er via IVF vi da. Så me tanke på meg å knøtte bli jeg å ta det H E L T me ro:)
hebbe lille, fødeklar Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 jeg er også skamtrøtt,og har samtidig en gutt på 2 år. jeg har fått 50% sykemelding.jeg jobber skift, og da har jeg tatt vekk alle tidligvaktene. Det er veldig greit, for da har jeg overskudd til mini også
Corydoras Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Jeg var også ekstremt trøtt i begynnelsen, men det gikk over etter noen få uker
AO3 Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Jeg var helt utslitt og konstant kvalm i ca tre uker - rundt uke 5-8. Jeg vurderte sterkt å få 20-30% sykmelding, men jeg klarte meg uten. Formen bedret seg drastisk i uke 8, som ved et trylleslag! Jeg fikk avlastning fra sjefen og kollegene mine de ukene jeg trengte det, det var det som gjorde utslaget for meg. Jeg slapp tidlige morgener med å gå på jobb klokka seks etc, og fikk full forståelse for hvorfor ting tok litt ekstra tid. Uten litt tilrettelegging hadde jeg gått rett ut i sykmelding, uten tvil. Har du snakket med sjefen din? Jeg tipper sjefen din er mer interessert i tilrettelegging av arbeidsoppgavene enn sykmelding hvis det er mulig. Jeg hadde ikke energi til NOE utenom jobb, og ting gikk litt på halv tolv på jobb også av og til (har som deg en jobb som krever endel tankevirksomhet...), men jeg kom meg gjennom det. Det skal riktignok sies at hvis det ikke hadde gått over da det gjorde, hadde jeg nok vært nødt til å be om 20-30% sykmelding.
LilleBjella Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. mars 2008 Litt godt å høre at det er flere i samme situasjon som meg faktisk. Har de siste dagene også begynt å merke kvalmen, og i dag forklarte jeg situasjonen for jobben. Så hvis det ikke gir jeg kan jeg heller jobbe hjemmefra en stund, i stedet for å dra meg inn på jobb. Slitsomt med tog og reise når man føler man må spy! Men etter jeg fortalte det i dag følte jeg meg veldig lettet og er ikke trøtt i det hele tatt nå Selv om jeg lå våken i nesten hele natt på grunn av skikkelig sulten...skjønner ikke at det går an å være så sulten på natten når man har spist så mye i løpet av dagen... Så håper det ordner seg uten sykemelding. Skal i hvert fall gi det noen dager til, og håpe det gir seg:)
LilleVackreAnna Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 Kan bare henge meg på og si jeg kjenner meg kjempegodt igjen. Er i uke 10, og syns bare det har blitt værre nå siste uka. Som hos deg gikk det så fint i påska, for da kunne jeg ta det med ro når jeg trengte det, var ikke kvalm en gang. Men første dag på jobb igjen, da jeg sto opp tidlig og stressa litt for å komme med av gårde, kasta jeg opp som bare det. Typisk! Var på første legekontroll nå på onsdag, og forklarte at etter en dag på jobb orker jeg bare å ligge på sofan resten av kvelden og halvsove. Legen min sa det var et tegn på at jeg absolutt burde ta det mer med ro, og at dette er en tid vi SKAL lytte til kroppen. Så jeg ble 50% sykmeldt i 14 dager. Tenker som deg at jeg er jo ikke syk, og vil ikke "sluntre unna" -men på den andre sida, det er den lille spiren som teller mest nå, og jeg gjør det jeg må gjøre for at den skal ha det bra! Så lytt til kroppen din, og ikke ha dårlig samvittighet for å ta det litt roligere på jobb. Jeg trur alle rundt oss har større forståelse for dette enn vi har sjøl akkurat nå! Ta vare på deg sjøl -og spiren!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå