nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Var i byen i dag på kontroll og benyttet tiden etterpå til å gå litt rundt i sentrum å handle litt. Utenfor nesten hver eneste cafe i byen sto det barnevogner med babyer i mens mor satt inne på cafeen og bare kikket til babyen nå og da gjennom vinduet. Det har i tillegg vært en kald dag her i dag med ganske heftig snøfall. Trur ikke jeg kunne klart å gått inn på cafe mens babyen lå alene i vogna ute. Da ville jeg heller blitt hjemme eller funnet en cafe der jeg kunne hatt med vogna inn. Flere som tenker som meg eller er det helt ok å bare sette babyen utenfor cafevindu mens man selv sitter inne å skravler med venninnene sine?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Hei Min mening er at så lenge barnet har det varmt og lunt i vogna si, så har den bare godt av å sove ute. så lenge det ikke er over -10 grader. når det gjelder kafebesøk, hadde jeg nok vært avhengig av å se barnet mitt hele tiden, slik at jeg kunne løpe ut hvis det skulle vært nødvendig. Det jeg ville ha vært mest redd for er om noen plutselig rappet ungen min..
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Det er jo ikke noen sak det da! De fleste har babycall i vognen, og mottakeren med seg på cafebordet inne, samt at man ser vognen fra cafeen. Barnet er nok kledd etter forholdene og nede i en vognpose om det er kaldt..helt uproblematisk spør du meg )
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 De fleste har ikke med seg babycallen ut på tur da!!! herregud det var vel å bagatelisere det eller...
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 frisk luft er jo helt topp for babyen det! så hva bedre enn å ligge på utsiden å sove i vogna hvor det er godt å lunt og varmt? så lenge mor holder øye med vognen og kan løpe fort ut hvis det skal være noe!
Dubros Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Hadde jeg aldri i verden gjort...Jeg har ingen tro på at man klarer å være hundre prosent oppmerksom på vogna hele tiden hvis man sitter inn og skravler, og da kan det fort være noe som skjer. Hadde vært livredd for at noen skulle komme og ta barnet mitt. Kanskje avhenger det litt av hvor man bor i landet, men gærninger finnes overalt, så ingen garanti....
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Det er litt om å gjøre å være overhysterisk her inne da. Babyen ligger like rolig om du er ute og triller den som om den står rolig ute og du sitter inne på kafe. Og de samme som sier at det er fælt at babyen ligger ute mens mor er inne på kafe, vil sikkert og si at det er fælt om barnet ikke får komme ut på trilletur i frisk luft hver dag. Og nå ble jeg nesten litt irritert på meg selv som gadd å blande meg inn i dette. He he
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Jeg gikk aldri på steder jeg ikke fikk med meg vogna inn - rett og slett fordi jeg er redd for at noen skulle tatt med seg vogna med gullet oppi og løpt... tenk hvis jeg ikke hadde nådd de igjen! Kommer nok ikke til å gjøre det denne gangen heller... Bortsett fra faren om at noen kan kidnappe gullet så er det helt supert å la beibien sove ute syns jeg. Hjemme soves det ute i vogna på terassen hver gang det soves på dagtid - der er det ikke mulilg for uvedkommende å komme til (o:
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. mars 2008 Må bare nevne at dette er i en ganske stor by og vognene sto ikke rett ved døra men mange av de sto rundt hjørnet på bygget slik at mor hadde måtte gå et stykke for å komme dit selv om hun kunne se den fra vindu.Tviler og sterkt på at de hadde med seg babycaller da jeg ikke ¨kunne se antydning til det hos noen (jepp stirret nok veldig på disse mødrene). Jeg reagerte i allefall på å se vognene slik med babyer i. Kaldt er det her (oppe i nord) og har snødd en del i dag. Personlig mener jeg at hvis en ikke kan ta med babyen inn på cafeen så bør en enten holde seg hjemme, ordne barnevakt eller finne en annen cafe der det faktisk er mulig å ta med seg ungen inn. Sikkert mange som er uenige med meg, men det får bare være.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #10 Skrevet 27. mars 2008 Må si jeg blir litt sjokkert av motsatt fall, jeg. Masser av barnevogner inne på cafeer med små babyer med MASSEVIS av klær på seg! De er kledd for utevær med ull og dyner og jeg vet ikke hva, så er de sprutrøde i fjeset og heteslaget er sekunder unna.. Jeg er nesten mer redd for overoppheting enn om ungen er litt kald. Jobber rett ved siden av en slik cafe og ser masser av vogner med sovende barn utenfor. Og der er det traffikert, så frisk luft er det ikke akkurat. Men er ikke så veldig bekymret for kidnapping, akkurat.. Syns det er helt ok så lenge man ser vogna.
kajfla Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 det har nok en del å si hvor stor by det er snakk om ja. Selv bor jeg i en forholdsvis liten by, så jeg føler at jeg fint kunne latt vogna stå på utsiden så lenge jeg hadde hadde hatt oversikt over vogna og litt tilgang.
maria isabell Skrevet 27. mars 2008 #12 Skrevet 27. mars 2008 galskap å sitte ungen på gata,spesiellt når en ikke kan se dem....men folk må få gjøre som de vil..eg ville ikke gjort det...
Supermamm Skrevet 27. mars 2008 #13 Skrevet 27. mars 2008 Jeg ser mange som gjør det, men hadde nok ikke gjort det sjøl. Vi har softbag som bebis skal ligge i så jeg kommer nok til å ta med baggen inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå