sekstisjuer Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har nettopp fått påvist svangerskapsdiabetes, og ble litt satt ut. Skal måle blodsukker ei uke, og så eventuelt få insulin. Har ellers ikke fått noen informasjon angående svangerskapsdiabetes (bortsett fra at jeg skal spise som om jeg har vanlig diabetes), men da ei venninne av meg fødte for noen år siden hadde hun samme diagnose, og hun fortalte at det var fullt på fødestua da hun fødte - det vil si det var masse folk der som blant annet målte blodsukker med jevne mellomrom etc.Venninna mi ble også tvunget til å spise under fødselen, selv om det slettes ikke fristet med mat akkurat da. Barnelege var til stede og tok seg av barnet med det samme hun var født. Flere som har vært ute for noe sånt? Synes det høres litt vel dramatisk ut jeg med alle disse folkene inne på fødestua. Ønsker meg en stille og rolig fødsel uten alt for mye oppstyr. Hva kan jeg egentlig vente meg?
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Da var det noe annet i tillegg som gjorde det. Jeg hadde dette sist jeg var gravid. Fikk stort barn, antageligvis på grunn av det. (be om vekstestimering når termin nærmer seg, hvis ingen tilbyr det av seg selv) Trengte aldri medisiner men myyyyye legetimer. Hadde ikke rommet fullt av folk når jeg fødte men pga navlestreng rundt halsen tok de barnet over på et brett for å suge ut slim og hjelpe det til å puste og deretter fikk jeg ham på magen. bortsett fra sjokket over å ha født en gigantisk smurf som ikke skrek var det ganske problemfritt. De fleste fødende opplever mas om å spise, uansett om de har diabetes eller ikke. Det er fordi føding er energikrevende og det er ikke bra å ha en utslitt mor som ikke orker å presse ut ungen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå