Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Hei Hva slags klær pakker dere med dere på sykehuset? Dette er min førstefødte, og jeg lurer liksom på hva slags klær som er best? Jeg har noen gensere og topper som er vide, og som er behagelige å ha på, i tillegg har jeg kjøpt meg noen gode joggebukser, Hvordan så dere foresten ut etter fødselen? kom dere inn i vanlige bukser og topper mens dere var på sykehuset??
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Det tar tid før magen forsvinner.. Magen vil mange dager etter fødselen se ut som at man er gravid.. desverre. dette pga livmmor osv skal trekke seg sammen. Anbefaler å fortsette med mamma klær en stund til. Skal jo ikke ha noe som presser på magen heller.. Ellers får man nesten alt det meste man trenger på sykehuset. Jeg tar med noen joggebukser, undertøy, morgenkåpe, toalettsaker og innesko/tøfler til bruk på sykehuset. Klær til hjemreise (både meg og barnet)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Og så må du gjerne ta med mobil+lader og fotoapperat :-).
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Var nettopp på fødselsforberedende kurs og der rådet de oss til å ta med ammetopp eller en som er lett å dra ned, pluss amme-BH.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Sjekk ut den sykehusbag-tråden som ligger her på siden nå...
snart tobarns Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 heh...såvidt jeg husker, gikk jeg rundt iden sykehusskjorta hele tiden på sykehuset...og med de nettingtrusene under. Hadde vel etpar joggebukser også. Var utrolig lite fresh...
mamma050308 Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Jeg gikk rett inn i mine vanlige klær etter fødselen. Gikk ned 13 kg i løpet av de dagene jeg var på sykehuset, så buksene passet perfekt etterpå. Gikk ned mer enn jeg la på meg i graviditeten, så jeg er veldig lykkelig. Så kanskje du har like mye "flaks" som meg. Men ikke sats på at du kan bruke klærne du brukte før graviditeten rett etter fødselen. Jeg gikk i mammaklær og joggebukse på sykehuset, pluss den sexy sykehusskjorta. Hadde kjøpt inn to ammetopper som jeg hadde med på sykehuset, utrolig greit å slippe å blotte brystet helt da vi var mye oppe og gikk med småtten.
Supermamm Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Det tar tid for de fleste ihvertfall før man kommer inn i sine egne klær. Livmoren bruker faktisk 6 uker på å trekke seg sammen igjen. Og ihvertfall mens du er på sykehuset er det greit å behagelige klær som ikke strammer. Som mamma050308 skriver er det greit å ha noen ammetopper også så du slipper å brette ut puppene for alle og enhver. Ihvertfall kan det føles litt ubehagelig i begynnelsen: )
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Det var et par ting jeg angret meg for at jeg ikke hadde pakket ned da jeg fikk jenta mi, og det var amme-bh og amme-topp!!! Så jeg råder deg i høyeste grad til å pakke ned det i hvertfall=)
Mammaen til Turid Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 jeg har tenkt å ha med meg en ammetopp, - en sånn mammaundertrøye (sinnsykt god å gå i, slipper denne bh gnagingen.. kombinert topp og ammebh.. 129 kr. på lindex..ANBEFALES..) - undertøy og sokker (både vanlige og litt tykkere sokker..) - en vanlig ammebh en joggebukse (en sånn mammabuksesak..) - en vanlig t-skjorte (selv om jeg kanskje går med den minimalt, men kjekt å ha..) - en helt ny pysjamas (t-skjorte og joggebukse..) - pluss sikkert noe mer også.. jeg har gått til innkjøp av del nye klær (ja, jeg har prøvd de også, har fire uker igjen nå, så da bør de jo passe på sykehuset også..), da jeg tenkte at det er jo litt deilig å få ha noe nytt etter fødselen også.. (er førstegangsfødene, men det er vel litt deilig uansett etter en varm dusj og gå i noe nytt istedenfor alt dette slitte mammatøyet som man omtrent har bodd i hele svangerskapet.. )
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 Hei hei! Jeg hadde med to litt løse topper og en "pen" kosebukse med en god, bred strikk. Jeg brukte for det meste de store sykehuskjortlene/toppene. De var greie å kneppe opp ved amming i tillegg så lakk jeg så hinsides mye at det var greit å kunne bytte hele veien - med såre pupper var det greit å ikke pakke dem ned i ammebh'en, la dem lufte seg så mye som mulig. Så toppene, BH/innlegg og buksa var veldig gode å ha, til besøkstiden, når jeg skulle finne mat osv og ønsket å se litt freshere ut. Hadde også med litt basic sminke som også gjorde godt.
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 Det glemte jeg: Nå gikk jeg ikke opp så mye med forrige, var vel 12 kg fra det laveste jeg var på, men det var egentlig bare magen som var litt dvask (som en pizzadeig som har hevet som du har tatt lufta av, hehe). Så de toppene jeg brukte var vanlige topper fra tiden før fødsel, riktig nok litt løse. Buksa også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå