Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Hei. Jeg har dessverre drukket en god del alkohol det siste året..Sliter med litt av hvert.. Også drukket under hormonkurer som Pergo. Kan alkohol påvirke eggløsningen negativt?? Huff,ikke greit dette her..
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Mange barn er jo påbegynt "i fylla" (beklager), men det er ikke å anbefale når du vet hva du driver med. Hvis du er i en situasjon du føler du må drikke, bør du kanskje la ønsket om å få barn utsettes en stund. Kanskje moraliserende prek, men ment som et godt råd;o)
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Hei. Trist å lese at du sliter. Kanskje det er en ide` å ordne opp i det som gjør at du føler du må drikke før du tenker på å bli gravid? Det å få barn løser som regel ingen problemer, snarere tvert imot. Du får jo da enda fler forpliktelser og krav til deg selv. Dette er ikke ment som noen moraliserende preike. Tror ikke alkohol påvirker eggløsning, men det kan vel kanskje virke inn på effekten av Pergo-kurene. Det står i såfall i bruksanvisninga. Lykke til med både å løse problemene dine og det å bli gravid. :-)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Fra Stork(inseminasjonsklinikken) refererer de til en artikkel der kvinner som drikker i prøveperioden(opptil 3 mndr før befruktning) har betydelig redusert fertilitet. Men enda verre er det jo hvis man drikker ETTER befruktning. Det regner jeg med du er klar over. Slutter meg til de andre her-prøv å få det bedre selv før du skaffer deg barn!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Jeg er ikke ung akkurat og var ikke mye støtte å få her inne....... Mitt største ønske er et barn,så selvfølgelig skal jeg ikke røre alkohol hvis jeg er så heldig å bli gravid!!!!!!!........ Hatt et dødsfall i familien,så det har slitt litt på nervene mine... Men vil jo så gjerne komme på rett vei selv og få en liten familie selv..
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Det er klart du får masse sympati for å være i en situasjon der du sliter med å få barn, og selvsagt er det trist når noen i nær familie faller fra... Jeg mistet både ung bror rett før graviditet og ung svigermor 1 uke før fødsel. Etter 4-5 besøk hos psykolog (trodde jeg og babyen var de neste til å dø) fikk jeg orden på mine tunge tanker og kunne gå videre i livet mitt. Smerten etter dødsfallene minker med tiden, men forsvinner aldri helt (man må lære å leve med sorgen enda så tung den kan være). Alkohol dreper og døyver ingen smerter. Alkohol drepte min bror.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå