annonym28 Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Jeg er mamma til 2 som jeg har 80%, og min nye samboer har 2 som han har tors-mand annen hver uke, De er kjempe greie goe unger! Men føler hver gan de er her , glemmer min mann meg og føler meg som en hushjelp,,gjør alt!! Han forguder ungene sine og de nummer 1 i livet hans! Finner altid på noe gøyt m de og breller masse m de og de henger rundt faren hele tiden! Mine barn som jeg elsker over alt på jord føler jeg er litt utenfor når de er her, selv om han er flink m de!! Og jeg føler meg egentlig litt sjalu og oppgitt, har prøvd flere ganger å få de til å vera med meg på ting, men nei skal kun vere m pappaen,,, Er det normalt at det blir sånn eller er jeg helt teit??? Prøver hele tiden og vil så gjene at vi skal vere hel og en famile alle sammen!!!! uff ikke lett dette her, vi har vert sammen i over 1 år nå,,,,Hva sier dere?????
happybirthday Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Dere har bare vært sammen i litt over 1 år. Det er greit å ha en rolig overgang, slik at barna kan venne seg til at pappan deres har fått seg ny kjæreste som han bor med. Men du kan jo nå begynne å ta opp dette som tema med han: at du etter hvert forventer at dere alle sammen skal finne på ting sammen. Viktig å få faren med på dette, ellers vil det ikke blir fulgt opp i praksis når ungene hans er der. For det er hvordan far reagerer som vil gi et tydelig signal om de skal betrakte deg og dine barn som en del av familien . Synes å ane at du føler deg lite tatt hensyn til, lite respektert og at faren behandler deg litt som en hushjelp, som du sier. Viktig at du tar opp akkurat det også med faren, siden han indirekte signaliserer til sine barn at det er helt ok å behandle deg på den måten. Og det er IKKE ok. Dere er nå en ny familie - og la gå at barna trenger en myk overgang. Men det er også viktig at dere ikke forblir i dette mønsteret, men at faren også virkelig forstår hvor viktig det er at dere nå er én enhet, der ALLE er like viktig, uansett om han ser barna sine annen hver uke. Hadde kanskje vært en ide å ta kontakt med familievernkontoret for å få noen råd og samtaler om hvordan dere skal løse den nye familiekonstellasjonen. For jeg får inntrykk av at du har prøvd å si fra, men at du ikke når inn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå