Gå til innhold

Er det farlig at babyen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

... ligger i senga til meg og faren hans? Han er 1 uke i dag. han ligger i mellom oss, med egen dyne og teppe. han vil ikke sove i egen seng eller i vogn på natten. noen gode råd eventuelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sov nesten ikke i starten/våknet av den minste lyd eller bevegelse, men vi stolte ikke i det hele tatt på pappaen(de fleste pappaer sover mye tyngre enn de tror!), så vi la han på min side og gjør det enda(på morgenkvisten, han er snart 9mnd). Hadde han i senga bare ca 1,5 uke tror jeg. Det anbefales ikke! Blir dessuten bare vanskeligere å få han i egen seng jo lengre du venter...

Skrevet

Jeg la ammeputen mellom baby og pappaen for å være sikker på at han ikke la seg på baby og for å unngå at fars dyne kom over hodet/ansiktet. Jeg sovnet under amming så hodet til baby lå langt nede i sengen.

Når h*n lå på min side satt jeg vuggen inntil sengen vår og flyttet ammeputen så den lå mellom vuggen og baby, for å være sikker på at baby ikke fallt ut av sengen.

Vi sov med gutten vår i senga de to første månedene. Det var kos, men slitsomt. Jeg sov veldig urolig da.

:-)

Skrevet

Jeg la han også på min side, og der lå han i mange uker. Jeg la han litt høyere opp enn meg, slik at jeg var sikker på å ikke rulle over han eller noe - men det var mer for å få sove, jeg ble så urolig av tanken på at noe skulle skje. Men så lenge ingen av dere røyker er det vel ikke farlig. Det var forresten ikke vanskelig å få han over i egen seng etterpå.

Skrevet

Ja, den tror jeg at vi skal kjøpe neste gang!

Skrevet

tulla mi har ligget masse i våres seng, kjempekoselig :)

hun ligger midt i senga oppå en babydyne(da har hun sin egen plass)

hun har også en egen dyne oppå seg.

så trekker vi henne helt opp mellom hodeputene. er ikke redd for at verken jeg eller mannen skal legge oss på tulla. han var litt usikker i starten, men man lærer seg fort å være var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...