Gå til innhold

ang Lammeskinn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange burde man skaffe seg?? Holder det med ett i vogna og ett i senga?? Er min første så er litt uvitend om slikt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det anbefales ikke å ha soveskinn i senga, da underlaget bør være fastest mulig til spedbarn...

Skrevet

Ser at du er 26 uker på vei, og du har da termin på sommeren, så da ville jeg ikke brukt lammeskinn som underlag verken i vogn eller seng. Jeg fikk baby i november sist og brukte ikke lammeskinn til han. Kjøpte et for å ha i sportsvogna da han var 6 mnd gammel.

Skrevet

Jeg har hørt at lammeskinn både i vogn og seng er bra jeg da... Det skal lede bort varme på sommern og varmer på vintern. Har kjøpt ett korthåra skinn og ett langhåra (Det skal jeg ha på stua)

Det holder sikkert med ett men....

Legger til at jeg er førstegangs og ikke noen ekspert da! ;)

Skrevet

Leste dette under punkter for å unngå krybbedød, da et mykt underlag gir større fare for kvelning...

Skrevet

No har eg drive å forska litt på ull privat. ULL varmer og ein blir varm av å ha for mykje ull på seg. Men, det beste med ull er at viss ein blir fuktig, så fryser ein ikkje, det er fordi ull er isolerande. Ull passer nok best når barnet har blitt litt større og sit i vogn. Eg kjøpte lammeull til dattera mi når ho var 1,5 år. Viss eg ikkje hugser feil da at ho var eit halv år. men, ho har lagt på det kvar vinter sidan ho fekk det. Brukte det ikkje i vogna sidan eg da brukte Voksiposen (som eg forelska meg i på 1-2-3.)

Men, vil nok ikkje bruke ull om sumaren. Det kan fort bli varmt. Men, å bruke kun ullbody om natta gpr heilt fint. Det gjorde eg når det var altfor varmt og ein svetta mykje.....

Skrevet

Det er berre å prøve å sitte inn på med ein ullgensar det når det er varmt inne..... Ein merker fort ein blir veldig varm.

Skrevet

har et lammeskinn til vesla på to år, det er korthåret og hun har hatt det i vogna hele tiden. vi brukte det til og med på sydenferie, og hun var ikke varm i det hele tatt! nå har jeg bare erfaring med korthåret skinn, men kan i allefall anbefale det sommer som vinter:o)

Skrevet

Om du skal kjøpe deg lammeskinn, hadde jeg nøyd meg med å kjøpe et. Du kan flytte det seng til vogn: )

Skrevet

Jeg kjøpte korthåret merinoullskinn til førstemann. Flyttet det mellom, seng, vogn og vuggge. Jeg brukte det også på gulvet, gutten min likte seg kjempegodt på det og jeg har aldri opplevd at ha har blitt varm eller klam av det. Kjøpte fra Nøstebarn, det er korthåret og veldig godt. Anbefales. Jeg mener det er nok med ett.

Skrevet

Her satt jeg sist jeg var gravid, og forstod det slik at det ville være bra å kjøpe 2 skinn fra nøstebarn, og det gjorde jeg. For min del var det bortkastet. Lammeskinn er jo ekle, de klør og lukter sau. Men det er jeg nok litt alene om å mene.

At de er varmeregulerende kan jeg til en viss grad være enig i, men at det er noe man bør dra med seg til syden syns jeg heller mot idiotisk.Et lammeskinn vil ikke kjøle en baby i en vognbag når det er veldig varmt ute. Vil tro det er noe produsentene bruker som salgstriks.

Jeg hadde i alle fall tatt til takke med å kjøpe inn 1 skinn, og heller kjøpt et senere om det viser seg at det er noe du liker. Tenk om babyen er allergisk mot lanolin eller har atopisk eksem, da bø man ikke bruke ull.

I tillegg har jeg senere lest at det ikke anbefales av landsforeningen for uventet barnedød

http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/0CD04FA53E99464EC1257367002FF6E6?OpenDocument

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...