Gå til innhold

Må man ikke nødt til å koke vannet til mme???????

Anbefalte innlegg

Skrevet

så det var noen som skrev at de ikke gjorde det... jeg gjør det alltid, hs sa at det var veldig viktig at vannet som ble brukt til mme alltid var kokt, pga noen bakterier som va i melkepulveret....

gutten min er 1 år om en par uker....

kan jeg slutte å koke vannet tro? og bare varme det i micron?

blir jo en del mindre jobb da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet å koke vannet til MME da gutten min var nesten 7 mnd......

Han drikker jo springvann, så jeg tror ikke det er noe problem å ikke koke vannet til melka.....

Skrevet

Jeg ville da ha kokt det, hva er det som er så tungvint med det??

Skrevet

Her slutta vi å koke vannet til mme da lillegutt var 4 mnd... Helsesøster sa at etter 3 mnd var det ikke nødvendig å koke vannet lenger da vannkvaliteten var så god allikevel. Men man gjør jo litt hva man syns selv også...

Skrevet

det tar jo litt lenger tid da, når man må koke og avkjøle...

Skrevet

Vi har også slutta å koke det (er 4 mnd).

Hørte et eller annet sted at det ikke er nødvendig å koke vannet med mindre det er kokevarsel. Men vi gjorde det nå likevel for sikkerhetsskyld de første månedene. ;)

Skrevet

Tar lengre tid, ja... Men er jo mulig å f.eks koke opp det man trenger for en dag og oppbevare i kjøleskap og evt blande nykokt vann og kaldt kokt vann til passe temp. Evt varme kaldt kokt vann i mikroen...

Skrevet

ja jeg har jo kokt vannet i et halvt år nå, så skal fint klare det noen måneder til asså:) det ække det..... men jeg bare lurer siden jeg leste her at det ikke var nødvendig....

Skrevet

Jeg har alltid ferdig kokt vann på vann kokeren.. Står kaldt. Heller bare oppi flaska og varmer i mikroen.. Han får bare 100ml vann til måltidet med melke pulver, så da tar det 15 sek i mikroen.. =)

Skrevet

hvorfor gir du mme til et 1 år gammelt barn?

slutta med det når de alle var 8-9 mnd. :)

Skrevet

jo fordi hsmener han burde ha det enda.... også er det jo koselig med den flaska da... de skal jo ikke ha vanelig melk før de er ett år gamle, så det venter jeg med... Har selv melkealergi, så vil vente så lenge som det er anbefalt med å gi lillegutt melk,slik at han forhåpentligvis slippper å få det

Skrevet

skulle ikke være anonym :)

Skrevet

Du kan slutte med det når barnet er 6 mnd.

Men du må huske å tappe iskaldt vann fra springen som du varmer opp til lunkent. Ikke tappe lunkent vann.

Ellers kan du lese mer om mme på www.flaskeposten.org

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...