Gå til innhold

Dere som har barn i barnehage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke måltider får de servert dær, og hva må de ha med seg dit?

Hve bruker dere å sende med dem?

Jeg syns egentlig alle barnehager burde hatt to eller tre måltider felles hver dag slik at man ikke trenger å ta med seg mat hver dag. Men men. Sånn er det vist ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de får lunsj. må ha med mat til to måltider (frokost og 1500 måltid+en frukt hver dag) de som spiser frokost hjemme trenger ikke ta med to måltider da, men mini her liker å spise litt hjemme og så fortsette når han kommer i bhg sammen med de andre :)

enig med deg om at det hadde vært kjekt om de fikk alle måltider i bhg :) men men, som du sier!

Skrevet

De får frukt i barnehagen hver dag, så er det 3 dager de får frokost og 2 dager de får middag :) Veldig fornøyd med den ordningen, eer kjempe misunnelig på det frokostbordet de lager til, når jeg leverer tuppa å ser det bordet har jeg mest lyst til å sette meg ned å spise jeg også hehe :)

Mat har hun jo med seg hver dag, til lunsj de dagene hun får frokost og tilfrokost de dagene de får middag.

Gjest Adrian blir storebror =)
Skrevet

i bhagen til mini får de frukt og melk til alle måltider.

jeg sender med brødskiver, en yoghurt e.l og et middagsglass, med original eller hjemmelagd mat i.

enkelte dager har de såkalte temadager der de lager middag eller baker. da får ungene spise av dette.. f.eks. har de dager med farge (blå dag, da lager de blå pannekaker etc.)

andre dager baker de rundstykker og sånne ting.. syns mat-temaet i bhagen er helt ok.. =)

Skrevet

Barnehagen jentene går i har tre måltider pr dag (i hvert fall de store). De som kommer veldig tidlig tar ofte en yoghurt eller noe på morran, men kl 09 er det fellesfrokost. Da spises det matpakke, og ungne får frukt i tillegg (fra barnehagen). Lunsjen er smøremåltid som barnehagen står for (vi betaler ekstra kostpenger pr mnd), og så er det et ettermiddagsmåltid ca 1430 for "seinungene" med resten av matpakken. En gang i uka får ungene varmmat midt på dagen. Idag skal de ha laks :) Eldsta mi har turdag, så de skal grille laks i alufolie på bålet... *sjalu* Minsta er 15mnd, og de minste barna får grøtmåltid før de legges til å sove midt på dagen.

Vi bruke å sende med brødskiver til jentene, pålegget avhenger litt av hva de vil ha og hva vi mener de bør ha, hehe :) Går mye på prim, leverpostei, jarlsberg, kaviar og en agurk- eller tomatbit i tillegg til knask. Eldsta er også veldig glad i krydderskinke.

Skrevet

Frokost

lunsj

mellommåltid/frukt

juice og melk

tirs og tors er lunsjen varmmat.

Skrevet

Min får alle måltider i barnehagen.....varmmat 3 dager i uken ca.

Skrevet

Ja og så får de selvsagt melk til måltidene, eller vann hvis de vil ha det. Juice bare på direktebeskjed fra foreldre.

Skrevet

Vi må ha med frokost selv, alt anna får dem i bhg... En til to dagen i uka er det varm mat til lunsj..

Skrevet

Får servert all mat. frokost, lunch (varm noen ganger i uka) og ettermiddagsmat (brød, korn el.lign + frukt) Betaler 200 kroner for dette.

Skrevet

De får 3 måltider der + frukt.

Dessuten ordner barnehagen med noe ekstra når noen har bursdag. Da blir det likt for alle og foreldrene slipper å ta noe med.

Er veldig fornøyd.

Gjest Adrian blir storebror =)
Skrevet

de kunne jo selvfølgelig ha høynet prisen litt mot at ungene fikk ferskt, godt brød til frokost å resten av måltidene i bhagen.. det ville jo blitt lettere for en travel mamma på morgenkvisten... ;-p

Skrevet

De får varm middag hver dag kl 11.30. Resten tar vi med oss hjemmefra.

Skrevet

De får også frukt hver dag i tillegg. 2 frukter om dagen..

Skrevet

I barnehagen til vesla får de all mat.. og masse frukt hver dag. Pluss at de har en kokk som lager varmmatmåltid til de en dag i uken. Synest det er helt supert! I starten måtte de ha med frokost, og hun spiste nesten inegnting, men etter de får likt alle sammen, så er hun kjempeflink å spise! Betaler 250 kr i kostpenger hver mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...