Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Vi byttet til dette setet fra Maxi Cosi for ca 1 mnd siden da vi syntes at det gamle setet begynte å bli lite. Jenta vår var da litt over ett år. I Maxi Cosien pleide kjøreturene å være helt ok, jenta vår sovnet ofte og klagde sjelden. Men etter setebyttet klager hun få minutter etter kjøreturen starter og hun har aldri klart å sove i det. Vi syns også at hun ikke ser så komfortabel ut i dette setet, og i vår bil er hvilestillingen på setet ganske rett opp og ned. Har jo lest så mye om anbefalinger av dette setet, er det ikke andre som er misfornøyd? Setter pris på å høre andres erfaringer, gode og dårlige, og gjerne tips for å gjøre kjøreturen bedre.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Vi har dette sete. Syns det virker som gutten vår stortrives i det. Hvilestillingen er ganske rett oppned i vår bil også. Men han sovner hvis han er trøtt fordet. Hodet havner da på siden eller ned på brystkassa. Det liker jeg ikke.. Så vi gikk til innkjøp av en sånn pute som man kan legge rundt halsen på barnet. Da ligger hode bedre/bedre støtte (slipper å falle så langt ned). Vi kjøpte det på barnas hus. Ellers er det jo leker da for å gjøre kjøreturen bedre.
Faylinn Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Vi liker det ikke! Det er ok å kjøre korte turer med, men det er alt for stor plass til hodet og brå vinkel, så soving går jo ikke. Siden vi allikevel trengte to, var vi smarte nok til å kjøpe to forskjellige. Det andre er Acta Graco cosmic comfort, og den bruker vi når han skal sove på bilturen. Da faller hodet bare littegrann til siden, og han har en skråere vinkel.
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Vi har dette setet og er fornøyd bortsett fra at hodet har det med å falle fremover. Men hun sover helt greit. Men hva slags leker bruker dere i bilen? Trenger noen gode ideer.
mai mammaen til to Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 vi har to slike seter... hun sitter også bratt.. men har heletiden vært mer fornøyd i dette sete enn i det baby sete.. har full oversikt når hun hun sitter der... vi har hatt det siden hun var 7 mnd... nå er hun 22 mnd.. blir ok en vane for henne etterhvert.. hodet til snuppa faller også fremover når hun sovner.. er litt ekkelt.. men de i butikken sa at det var helt ufarlig... datteren min har alltid noen leker i bilen.. dukken sin, en bamse, en bok osv... hjelper på det..
Honningmelon Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Jeg syns også dette setet blir veldig bratt, men i følge de vi kjøpte det av (ibutikken), så kunne dette også ha noe med hvordan setene i bilen er. Noen seter vender mer opp, og da blir setet brattere. Det er sjelden vi kjører så langt at minsta sovner, men når hun gjør det, ser det absolutt ikke behagelig ut.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 jeg husker når gutten vår kom over i det setet så var han storfornøyd! Han kunne jo se hele verden derfra:o) Men jeg likte det ikke siden det er så bratt! Men nå er han to i april, og nå er setet perfekt for han! Han er en lang gutt, men kan fortsatt sitte bakovervendt, og nå når han sovner så ligger hodet sånn som det skal, faller ikke fremover lengre! Tror det blir bedre med alderen!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Vår gutt har stortrivdes i stolen! Han var mye mindre fornøyd i maxicosien. Han sover der uten problem, både på lange og korte turer. Hodet faller som regel til siden, men noen ganger fremover. Vi har plassert stolen bak passasjersetet, og siden det stort sett er jeg som sitter der når vi alle er i bilen, har vi setet langt frem (jada, litt dårlig plass for mine bein, men det går bra) slik at han kan ha litt mer bakoverlent rygg. Har brukt stolen fra han var 6 mnd, for da var han allerede for stor for maxi cosien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå