Gå til innhold

Hvorfor ikke ha samleie etter 8. sprøytedag? :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står på skjemaet mitt at man ikke bør ha samleie etter 8. sprøytedag. Hvorfor ikke egentlig?? Noen som vet?

Hilsen en nøden

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm det sa de ikke noe om hos oss..Men det kan kanskje vaere saa du ikke blir gravid paa egenhaand?? Du har jo da flere eggposer, og kan evt bli gravid utenfor livmora..mener aa ha lest det ett sted, men korrekt meg om jeg tar feil noen??

Skrevet

Men vi får jo ikke eggløsning selv om vi har mange eggposer, så lenge vi sprayer også.

For meg er det ikke reelt å bli gravid på egenhånd uansett pga. én ødelagt og én tett eggleder.

Hm.. Har hengt meg veldig opp i dette nå av ulike grunner (hehe..), og dette er ikke noe jeg ringer klinikken for å spøre om iallfall.. ;-)

Skrevet

Pga. én fjernet og én tett eggleder, mente jeg. Har altså én eggleder igjen, men den er tett.

Herremin så sløv jeg er...

Skrevet

Hehe skylder paa hormonene ;-)

Det er nok bare for aa vaere paa den sikre siden..Du kan jo evt ta kontakt med klinikken, evt bruk kondom eller noe..

Her har ikke mannen saed, saa det er null sjans for graviditet, sikkert derfor de ikke sa noe om det hos oss..

Skrevet

Og dette fra en engelsk side:

Can I continue to have sex during the IVF process?

Intercourse may not be comfortable as you near the egg retrieval because your ovaries become swollen with numerous follicles (the cysts which form around each egg). However, you may continue to have intercourse until the day of the hCG injection if you feel able. You will be asked to refrain from sex when you are recovering from the egg retrieval and after the embryo transfer in order to avoid uterine contractions, which might interfere with embryo transfer.

Saa det er vel delte meninger uansett tenker jeg ;-)

Skrevet

Dette tyder jo på at risikoen for å bli gravid på egenhånd er grunnen for å avstå fra sex. Det gjelder jo ikke meg som overhodet ikke kan bli gravid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...