Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med et mat-spm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger en ENKEL oppskrift på gryterett som jeg kan servere ca. 40 gjester på navnefest...! Vurderte å kjrøpe poser, men tilsette litt ekstra grønnsaker, men synes det blir litt for enkelt uansett.

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

chili con carne :

karbonadedeig/kjøttdeig

taco krydder

tomatbønner

hakket paprika

mais

serveres med ris til :) kjempegodt!! og ENKELT :)

Skrevet

tomatbønnene ligger i tomatsaus :)

det er veldig lett, er INGEN kokk selv! hehe...dette er mammas oppskrift:

begynn med å steke kjøttdeigen, så tar du i krydderet

deretter tomatbønnene (jeg bruker en boks til en pakke kjøttdeig og det samme med tacokrydderet)

ha i maiskorn (ca en halv sånn liten boks pr pakke kjøttdeig eler etter smak og behag) og la det putre på svak varme mens du koker risen, legg i paprikabitene 5 min før risen er ferdig, så har de fortsatt litt futt i seg :)

dette fikser du glatt :)

Skrevet

jaja, selvsagt :) gjort det flere ganger jeg! bare varmet opp gryta dagen etter og kokt ris ved siden av. pleier ikke å blande risen inn i gryta, men det gjør man som man vil med! Blir like godt dagen etter! om ikke bedre :)

Skrevet

de kan du ha oppi dagen du skal servere :) jeg liker at bitene er litt harde, ikke helt myke - men det er jo smak og behag det og! så tar du dem i dagen før blir de myke, tar du de i samme dag selskapet er så blir de hardere!

bare hyggelig :)

Skrevet

Jeg har en enkel oppskrift på biff stroganoff.....

Har laget den til mange pers før. Vet ikke om den blir like god hvis du lager den dagen før, men det jeg gjorde var å skjære opp kjøttet og grønnsakene dagen før og da var det fort gjort med resten.

Biff i terninger

Løk

Paprika

Sjampinjong

Tomatpure

Sæter Rømme

Fløte (ikke matfløte)

Salt og pepper

Stek løk, biff, paprika og sjampinjong. Rør inn tomatpure. Tilsett fløte og rømme og smak til med salt og pepper. Den blir best hvis den får stå og putre en stund :)

Serveres med ris og event salat og baguetter

Skrevet

Det blir litt dyrere ja. Kjøpte inn kjøtt i Sverige, så det hjelper jo på :)

Lykke til hvertfall :)

Skrevet

Det kommer til å gå så bra så :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...