Neverstill Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 jeg har akkurat begynnt som dagmamma selv fordi vi ikke fikk barnehageplass, så da hjelper vi en annen i samme situasjon. *jeg har kjøpt inn 1 ekstra barnestol, lik den min sønn har så de kan sitte ved bordet å spise begge 2. *kjøpt inn en reiseseng med god madrass + dyne så dagbarnet også får ligge godt under ettermiddagshvil *kjøpt trappegrinder både opp og ned og foran hverandadør *sikret alle stikk kontakter og skuffer med såper o.l *printet ut liste med alle nødnummer inkl nummer til giftinfosentralen og hengt ved tlf, vet aldri hvordan man reagerer i en nødsituasjon *babycall *kjøpt tvilling/søskenvogn carena * sikret stekeovn/plater *kjøpt inn notatbok hvor jeg kan skrive litt om hva vi har gjort og hva dagbarnet har spist og drukket, evt om uregelmessigheter. tenkte det er greit for mor å vite. *snekret sandkasse i hagen som kan brukes til sommeren *montert et ministellebord nede så jeg slipper å løpe opp og ned med begge 2 for å skifte bleier *mor til dagbarn skal betale 5000 ink mat *skal ha dagbarnet fra 8-16 *jeg betaler skatt *ingen husdyr *ikke røyk *barn 1 år noe jeg burde tenke på? noen tips til ting jeg burde ha? hadde du syntes det var greit? hva gjør din dagmamma?
Nit@™ Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Høres jo kjempebra ut alt det der da! Ikke mange som gjør så masse for dagmammabarna! Bare en liten "unødvendig, men koselig ting".. Har du digitalcamera? Ta noen bilder av og til som du printer ut og henger opp, slik 2-3 bilder i ny og ne, så kan foreldrene av og til få et innblikk i dagen deres. Det gjør de i bhg, og det er så koselig synes jeg. Også kan du jo lage en CD f.eks til jul med flere bilder? Gode minner og ha for foreldrene.
To tette + snart ei med flette Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Jeg syns det høres ut som du har tenkt på og ordnet det meste jeg, høres veldig bra ut!!! *imponert*
Neverstill Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2008 tusen takk, det var snilt sagt:) jeg har digital kamera og det var det jeg tenkte å bruke den notat boka til, sette inn et bilde nå og da:) for det hadde jeg likt selv:)
hamsterpia Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Ser ut som en bra liste! Tror jeg skal kopiere den og bruke den hvis det blir så jeg skal være dagmamma til høsten.
wireless wife Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Vet ikke. Jeg måler ikke om du er en god dagmamma eller ikke basert på hvilke ting du har kjøpt inn. Det er ikke det som er fasiten på en god dagmamma for meg. Man kan helt fint være en dårlig dagmamma selv om man har kjøpt masse ting, og man kan helt fint være en god dagmamma selv om man skifter bleiene på en håndduk på gulvet. Jeg sier ikke at du er en dårlig dagmamma, men jeg kan ikke si at jeg syns du er en god dagmamma bare fordi du har kjøpt inn ditt og datt. Det avgjører jeg i forhold til hvordan du behandler barna og deres behov osv osv osv )
Neverstill Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. mars 2008 så bra, vil jo gjerne gjøre en bra jobb når jeg først har bestemt meg for å være hjemme:)
sjokopops Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 Syntes du hadde fått med masse bra!! Virker som du tar dette seriøst og det er veldig flott. Min venninne har tvillingene sine hos dagmamma og hun får små filmsnutter på mobilen sin i ny og ne, det synes hun er veldig godt og koselig. Bare et tips....
Neverstill Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 27. mars 2008 selvfølgelig, tenkte mer på det praktiske rundt det. om jeg har det som trengs i hjemmet. er utdannet aktivitør og jobber med mennesker til vanlig så har mye erfaring men den biten er jo opp til mamman å bestemme:)
wireless wife Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 Jeg syns i hvertfall det høres ut som om du har gode forutsetninger. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå